Grycanki popularniejsze w mediach od marki Grycan

Grycanki przyciągają uwagę mediów ponad czterokrotnie częściej niż marka Grycan – wynika z raportu przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.

km
km
Udostępnij artykuł:

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku w prasie, internecie, radiu i telewizji opublikowano ponad tysiąc materiałów na temat Marty Grycan i jej trzech córek.

Najbardziej interesująca dla mediów była synowa Zbigniewa Grycana, którą wymieniono w 859 informacjach. Medialność jej córek okazała się proporcjonalna do ich wieku – najwięcej mówiło się o najstarszej, Wiktorii (317 publikacji), nieco mniej o Weronice (230), a najmłodsza Gabriela pojawiła się 84 materiałach.

W tym samym czasie marka lodów Grycan wygenerowała czterokrotnie mniej doniesień medialnych (264 informacje). Publikacje na temat Grycanek górowały również blisko dwudziestokrotnie wyższym wskaźnikiem dotarcia informacji do odbiorców. Najważniejszym wydarzeniem w ich celebryckiej karierze w analizowanym okresie było pojawienie się w programie Kuby Wojewódzkiego. Fakt ten tylko jednego dnia spowodował odzew na poziomie ponad 60 publikacji – dwukrotnie wyższy niż obchody 50-lecia działalności biznesowej Zbigniewa Grycana.

grafika

Zarówno Grycanki, jak i marka Grycan przeważającą część przekazu zawdzięczają mediom ogólnopolskim.

Biorąc pod uwagę profil odbiorcy tytułów, okazuje się, że Grycanki opisywane są w większości przez prasę bulwarową (57%). Marka Grycan obecna była przede wszystkim w tytułach popularnych, w bulwarowych pojawiła się tylko trzykrotnie. W obu przypadkach większość tytułów miała znaczenie opiniotwórcze, w przypadku Grycanek wyraźnie zaznacza się również grupa publikacji w prasie rozrywkowej (39%).

grafika
grafika

 

Znaczny udział w przekazie mediów ogólnopolskich, obecność na antenie głównych stacji telewizyjnych i radiowych, a także na pierwszych stronach gazet (12 okładek) zaowocowały w przypadku Grycanek ekwiwalentem reklamowym publikacji na poziomie ponad 12 milionów złotych. Wynik ten jest o 87% wyższy od wartości opublikowanych w tym samym czasie materiałów na temat marki Grycan.

Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 2000 portali internetowych oraz najważniejszych stacji telewizyjnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP Info powalczy o widzów z mniejszych miast. "Nie będziemy drugim TVN24"

TVP Info powalczy o widzów z mniejszych miast. "Nie będziemy drugim TVN24"

Ambitne plany IAA Polska na kolejny rok. Więcej szkoleń i spotkań eksperckich

Ambitne plany IAA Polska na kolejny rok. Więcej szkoleń i spotkań eksperckich

Nowa rola Michała Kanownika wywołała krytykę. "Big Techy mają swojego człowieka"

Nowa rola Michała Kanownika wywołała krytykę. "Big Techy mają swojego człowieka"

Usługa streamingowa WP z 50 oryginałami w 2026 roku. Wśród nich seriale o zombie

Usługa streamingowa WP z 50 oryginałami w 2026 roku. Wśród nich seriale o zombie

Polsat uniknie połowy kary? W loterii sylwestrowej nie wystarczył jeden SMS

Polsat uniknie połowy kary? W loterii sylwestrowej nie wystarczył jeden SMS

Elżbieta Jaworowicz będzie śpiewać, czyli TVP szykuje świąteczne wydanie "Sprawy dla reportera"

Elżbieta Jaworowicz będzie śpiewać, czyli TVP szykuje świąteczne wydanie "Sprawy dla reportera"