Grycanki popularniejsze w mediach od marki Grycan

Grycanki przyciągają uwagę mediów ponad czterokrotnie częściej niż marka Grycan – wynika z raportu przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.

km
km
Udostępnij artykuł:

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku w prasie, internecie, radiu i telewizji opublikowano ponad tysiąc materiałów na temat Marty Grycan i jej trzech córek.

Najbardziej interesująca dla mediów była synowa Zbigniewa Grycana, którą wymieniono w 859 informacjach. Medialność jej córek okazała się proporcjonalna do ich wieku – najwięcej mówiło się o najstarszej, Wiktorii (317 publikacji), nieco mniej o Weronice (230), a najmłodsza Gabriela pojawiła się 84 materiałach.

W tym samym czasie marka lodów Grycan wygenerowała czterokrotnie mniej doniesień medialnych (264 informacje). Publikacje na temat Grycanek górowały również blisko dwudziestokrotnie wyższym wskaźnikiem dotarcia informacji do odbiorców. Najważniejszym wydarzeniem w ich celebryckiej karierze w analizowanym okresie było pojawienie się w programie Kuby Wojewódzkiego. Fakt ten tylko jednego dnia spowodował odzew na poziomie ponad 60 publikacji – dwukrotnie wyższy niż obchody 50-lecia działalności biznesowej Zbigniewa Grycana.

grafika

Zarówno Grycanki, jak i marka Grycan przeważającą część przekazu zawdzięczają mediom ogólnopolskim.

Biorąc pod uwagę profil odbiorcy tytułów, okazuje się, że Grycanki opisywane są w większości przez prasę bulwarową (57%). Marka Grycan obecna była przede wszystkim w tytułach popularnych, w bulwarowych pojawiła się tylko trzykrotnie. W obu przypadkach większość tytułów miała znaczenie opiniotwórcze, w przypadku Grycanek wyraźnie zaznacza się również grupa publikacji w prasie rozrywkowej (39%).

grafika
grafika

 

Znaczny udział w przekazie mediów ogólnopolskich, obecność na antenie głównych stacji telewizyjnych i radiowych, a także na pierwszych stronach gazet (12 okładek) zaowocowały w przypadku Grycanek ekwiwalentem reklamowym publikacji na poziomie ponad 12 milionów złotych. Wynik ten jest o 87% wyższy od wartości opublikowanych w tym samym czasie materiałów na temat marki Grycan.

Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 2000 portali internetowych oraz najważniejszych stacji telewizyjnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet