SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grzegorz Tomasiak - wywiad

Grzegorz Tomasiak, prezes portalu Wirtualna Polska opowiada o I półroczu oraz planach na przyszłość.

Robert Stępowski: Jakie było Pana zdaniem to pierwsze półrocze?
Grzegorz Tomasiak: Pierwsze półrocze było przede wszystkim bardzo ciekawe, bowiem nastroje rynkowe ulegały częstym zmianom. Chciałbym jednak podkreślić, że dla WP początek roku pod względem sprzedaży był bardzo dobry. Najtrudniejszym miesiącem okazał się kwiecień, natomiast teraz znowu, ujmę to w prostych słowach, "nie jest najgorzej":) Pozytywne jest to, że udaje nam się wypracowywać coś "na plus". W tym trudnym okresie jest to na pewno duże osiągniecie. Oczywiście nie możemy dynamiki sprzedaży H1 przyrównywać do ubiegłorocznej, gdzie wzrosty były na poziomie kilkudziesięciu procent. Ważne jednak, że trend wzrostowy udaje się utrzymać.

Jak zatem może wyglądać drugie półrocze?
Nie chciałbym być wyrocznią. Sytuacja się bardzo dynamicznie zmienia. Na szczęście reklamodawcy dostrzegają przewagę reklamy w internecie nad tą w innych mediach. Doceniają jej dużo większą efektywność i dużo niższe koszty dotarcia do potencjalnego klienta. Ale ten rynek jest także bardzo rozdrobniony i trzeba mocno walczyć, by nie stracić swojego "kawałka tortu". Pierwszą połowę roku oceniam pozytywnie. Druga, nie tylko dla mnie jak sądzę, jest wielką niewiadomą.

W czasie spowolnienia gospodarczego jedne firmy przeżywają kłopoty, a inne je przejmują. Jak to jest w Państwa przypadku. Nowe serwisy dołączą do Waszej oferty?
Cały czas obserwujemy rynek i przyglądamy się dobrze rokującym serwisom. W pierwszej połowie roku przeprowadziliśmy kilka analiz. Niestety, nie udało nam się porozumieć z właścicielami witryn, dlatego do przejęć nie doszło. Wszystko jednak przed nami. Mogę powiedzieć, że z uwagą - wraz z Grupą TP - przyglądamy się temu, co dzieje się na rynku. Nie ukrywam, że po wynikach pierwszego kwartału 2009 skoncentrowaliśmy się przede wszystkim, jak i cała Grupa, na działaniach optymalizujących koszty. Nasza strategia na H2 zakłada natomiast inwestycje, głównie w obszarze core businessu, przekładające się bezpośrednio na przychody. Jesteśmy gotowi do rozmów na temat akwizycji, ale kryteria przejęć na pewno będą zaostrzone.

Którymi obszarami jesteście najbardziej zainteresowani?
To bardzo szeroko rozumiane media, dlatego nie chcę jeszcze zdradzać żadnych szczegółów. Stawiamy oczywiście także na rozwój organiczny. Planujemy uruchomienie w najbliższych miesiącach kilku atrakcyjnych projektów, wspartych działaniami reklamowo-promocyjnymi.

Wiele firm racjonalizuje wydatki i zwalnia ludzi. WP.PL także?
Nie. Wykorzystujemy ten czas na analizę naszych wcześniejszych decyzji i rentowności niektórych projektów. To między innymi dlatego postanowiliśmy wycofać się ze świadczenia usług telekomunikacyjnych pod marką WPmobi i, w ramach grupy, skupiliśmy się na brandzie Orange. Przymierzamy się też do zamknięcia mało popularnych serwisów, które dotychczas utrzymywaliśmy z nadzieją, że zaczną rozwijać się tak, jak to zaplanowaliśmy. Dzięki temu skupimy się maksymalnie na tych aktywnościach, na które jest zapotrzebowanie rynku.
Co ważne, wspomniane działania nie mają wpływu na zmianę poziomu zatrudnienia. Uwolnione zasoby są reinwestowane w nowe projekty lub wzmocnienie już istniejących.

Czyli, które serwisy znikną?
To kwestia małych serwisów, takich, które wprowadza i testuje każdy wydawca. Po jakimś czasie - w odniesieniu do niektórych - trzeba po prostu podjąć męską decyzję i je zlikwidować. Znikną tylko te serwisy, które się nie sprawdziły.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grzegorz Tomasiak - wywiad

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
larva
On pomaga zwalniac ludzi- to maminsynek, znam go.
niech się w piekle smaży!!!
8 8
odpowiedź