Gumblar i Kido najaktywniejszymi wirusami października

Nowe warianty trojana downloadera Gumblar zainfekowały wpaździerniku najwięcej stron internetowych - wynika z raportu firmyKaspersky Lab. Natomiast komputery były najczęściej atakowane przezrobaki z rodziny Kido.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W październiku programy ochronne firmy Kaspersky Labzainstalowane na komputerach na całym świecie wykryły prawie 350tys. infekcji spowodowanych przez wirus Net-Worm.Win32.Kido.ir. Tymsamym zastąpił on na czele zestawienia najaktywniejszych aplikacjinależącego do tej samej rodziny robaka Net-Worm.Win32.Kido.ih. Wrankingu znalazły się również trzy wirusy z rodzinyPacked.Win32.Black, które są rozprzestrzeniane przez spakowanieprzy użyciu nielicencjonowanych wersji legalnych narzędzi służącychdo ochrony plików wykonywalnych. Ogółem w październiku dominowałyszkodliwe programy, które rozprzestrzeniają się za pośrednictwemurządzeń przenośnych, a aktywniejsze niż wcześniej były równieżtrojany atakujące użytkowników gier.

Natomiast najwięcej stron internetowych zainfekowały nowewarianty skryptowego trojana downloadera Gumblar, który poprzedniorównie aktywny był w czerwcu br. Obecnie te aplikacje wykorzystująbardziej wyrafinowane technologie do atakowania serwisów, ponieważzawierają odsyłacze do szkodliwych skryptów umieszczonych na innychlegalnych zhakowanych stronach, wskutek czego analiza jesttrudniejsza, a zneutralizowanie szkodliwej sieci - bardziejzłożone. Sam skrypt wykorzystuje kilka luk w zabezpieczeniachprogramów Adobe Acrobat Reader, Adobe Flash Player i MicrosoftOffice. Celem infekcji jest kradzież poufnych informacji, m.in.danych dostępu do stron internetowych, które mogą zostaćwykorzystane do zainfekowania kolejnych witryn.

Prawie jedna trzecia prób infekcji w internecie wykrytych wpaździerniku przez programy Kaspersky Lab pochodziło z Chin. Coósme zagrożenie wywodziło się ze Stanów Zjednoczonych, a codziewiąte - z Rosji.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu