GUS: Ceny produkcji przemysłu wzrosły w X o 2,0 proc., powyżejoczekiwań

Ceny produkcji sprzedanej przemysłu (PPI) w październiku br.wzrosły o 0,3% wobec poprzedniego miesiąca, a w ujęciu rocznymzwiększyły się o 2,0%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) wczwartkowym komunikacie. We wrześniu wzrosły o 1,6% r/r.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

Ceny produkcji budowlano-montażowej nie zmieniły się m/m ispadły o 0,9% w ujęciu rocznym. We wrześniu zmniejszyły się o 0,8%r/r.

W ujęciu miesięcznym najbardziej podniesiono ceny w górnictwie iwydobywaniu (o 1,6%). Wzrosły ceny w przetwórstwie przemysłowym (o0,3%), w tym produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej (o3,8%) oraz metali (o 2,2%), podał GUS.

"W październiku 2009 r. ceny produkcji sprzedanej przemysłu byłyo 2,0% wyższe niż przed rokiem, w tym w górnictwie i wydobywaniu o16,9%. Wzrosły również ceny w sekcjach: wytwarzanie i zaopatrywaniew energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę (o 13,8%) orazdostawa wody; gospodarowanie ściekami i odpadami; rekultywacja (o7,3%). Spadły natomiast ceny w przetwórstwie przemysłowym (o 0,8%)"- głosi komunikat.

Dziesięciu analityków ankietowanych przez agencję ISBoczekiwało, że poziom inflacji producentów (PPI) w październikuwyniesie 1,7%. Ich oczekiwania zamykały się w przedziale od 1,4% do1,7%, przy średniej na poziomie 1,65%.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?