SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja linearna nadal wygrywa ze streamingiem

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii nie rezygnują z oglądania tradycyjnej telewizji. Z badania firmy badawczej GWI wynika, że 64 proc. czasu przed ekranem poświęcają na linearne kanały, a 36 proc. na serwisy streamingowe.

Pomimo rozwoju serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Brytyjczycy są wierni tradycyjnej technologii. Rekordy popularności bije na przykład emitowany przez BBC One format reality-show „The Traitors”. Polską edycję produkcji „The Traitors. Zdrajcy”, emituje TVN. Format jest inspirowany popularną grą Mafia, w której uczestnicy potajemnie dzielą się na „lojalnych” i „zdrajców”. Ich zadaniem jest ukończenie serii wyzwań, a tym samym zdobycie nagrody pieniężnej (w wysokości do 500 tys. zł).

Część młodych nie ogląda telewizji

Choć na rynku brytyjskim telewizja jest silna, to nie w każdej grupie. Słabiej radzi sobie na przykład wśród osób urodzonych po1995 roku, czyli wychowanych na internecie. - Telewizja na żywo jest nadal podstawową formą rozrywki dla konsumentów w całej Wielkiej Brytanii. Jak w przypadku każdej formy konsumpcji, apetyt zawsze podlega zmianom. Chociaż telewizja nadal dominuje, nasze dane pokazują, że pod koniec 2023 roku aż 13 procent pokolenia Z nie ogląda telewizji w typowy dzień - powiedział Chris Beer, analityk trendów w GWI.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Autorzy raportu zauważają, że gwałtowna popularność ChatGPT w ciągu ostatniego roku sprawiła, że niegdyś marginalna technologia weszła do głównego nurtu i zakorzeniła się w sposobie, w jaki młodsze pokolenia poszukują informacji. Chatbot oparty na sztucznej inteligencji jest obecnie jednym z trzech najpopularniejszych sposobów wyszukiwania informacji przez pokolenie Z, a 40 procent osób w wieku 16-26 lat korzysta z niego do takich celów.

Pokolenie Z w dużej mierze opiera się na mediach społecznościowych, a ich rola w zakupach jest nie do przecenienia. Jest to jedyne pokolenie, które woli platformy społecznościowe od wyszukiwarek. Spersonalizowane wyniki przyciągną osoby w wieku 16-26 lat i jest prawdopodobne, że to zachowanie będzie kontynuowane w pokoleniu Alfa. Ponad jedna piąta dzieci w wieku 12-15 lat twierdzi, że korzysta głównie z mediów społecznościowych, aby znaleźć rzeczy do kupienia.

Od 2021 roku nastąpił 17-procentowy wzrost konsumentów, którzy wybierają dany produkt lub usługę, kiedy pojawi się promocja lub zniżka. 37 procent badanych twierdzi, że jest to dla nich priorytet. Ta zmiana zachowań konsumentów stawia cenę ponad innymi czynnikami, takimi jak odpowiedzialność społeczna czy jakość. - Podczas gdy tradycyjna reklama pozostaje silna, dane z naszego badania przedstawiają markom nowe możliwości angażowania odbiorców w kreatywny sposób. Młodzi ludzie zwracają się w kierunku sztucznej inteligencji i mediów społecznościowych w celu robienia zakupów i odkrywania marek, mniejszości etniczne częściej reagują na influencerów. Marki powinny szukać nowych sposobów na rozszerzenie swoich strategii marketingowych za pośrednictwem mediów i znaleźć nowe ścieżki dotarcia do ludzi – dodał Beer.

W Polsce też króluje linearna telewizja

W lutym 2024 roku 8,3 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,7 pkt. proc. wyższy niż w styczniu br. i o 2,5 pkt. proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z badania The Gauge: Polska Nielsena.

Mimo wzrostu popularności streamingu, liderem (32,7 proc.) w całkowitej oglądalności była telewizja kablowa. Kolejne miejsca zajęły: telewizja satelitarna (30,4 proc.), telewizja naziemna (22,2 proc.) i inne formy odbioru (6,4 proc.).

Według Nielsena, w tym samym miesiącu w Stanach Zjednoczonych, gdzie dostawcy płatnej telewizji masowo tracą abonentów, udział streamingu wyniósł 37,7 proc., sieci kablowych i platform cyfrowych 27,6 proc., naziemnej telewizji 23,3 proc., a innych usług 11,3 proc.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Telewizja linearna nadal wygrywa ze streamingiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Mam internet,telewizor i klasyczny odbiornik radiowy.W razie jakby padl jakis komuniator mam zawsze alternatywe.
odpowiedź
User
Gosc
Jeszcze kilka urwanych kabli i cały ten streaming bye bye - niemożliwe? Wiele rzeczy wydawało się niemożliwymi.
odpowiedź
User
kolis
Kilka tysięcy telemetrów i robimy z tego miliony. Gdyby każdy smart tv miał miernik oglądania, to te dane mogły by się wywrócić do góry nogami.
odpowiedź