SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Hasło Electro.pl o darmowej dostawie wprowadzało w błąd - 349 tys. zł kary

Sklep internetowy Electro.pl swoim hasłem reklamowym „Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h” wprowadzał odbiorców w błąd, ponieważ taka opcja obowiązywała znacznie dłużej - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na firmę 349 088 zł kary.

Article

Slogan „Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h” i inne podobne były wykorzystywane przez Electro.pl pod koniec ub.r. Według UOKiK-u takie hasła wywoływały u odbiorców wrażenie, że korzystna oferta może się nie powtórzyć, zachęcając do natychmiastowego zakupu produktów. Tymczasem promocja zaraz po zakończeniu była wznawiana, też na kilka dni - i w sumie obowiązywała przez ponad miesiąc.

UOKiK orzekł, że Electro.pl powinno rzetelnie informować klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, wówczas mieliby więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie, tymczasem takimi hasłami naruszyło prawa konsumentów do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.

Na właściciela e-sklepy, spółkę Terg, Urząd nałożył karę wynoszącą 349 088 zł. Decyzja nie jest ostateczna, a spółka odwołała się już do sądu.

We wrześniu br. Electro.pl odwiedziło 325,2 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Hasło Electro.pl o darmowej dostawie wprowadzało w błąd - 349 tys. zł kary

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
We wszelkiej maści telezakupach są takie promocje. Teksty typu "Jeśli w ciągu najbliższych 15 minut zadzwonisz dostaniesz ...". Dlaczego UOKiK tym się nie zajmie? Na stronie Cyfrowego Polsatu też regularnie pojawia się zegra odliczający godziny do końca promocji.
10 8
odpowiedź
User
ja
Bardzo dobrze że nałożyli im karę. Ten sklep zawsze kombinował z darmową dostawą, tworząc "ukryte" opłaty, o których dowiadujemy się w trakcie składania zamówienia.
12 9
odpowiedź
User
Pestka
Wszyscy tak się promują. Dzisiaj darmowa dostawa a za trzy dni to samo. Uznaniowość UOKiK jest czasami przerażająca.
9 8
odpowiedź