SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

HBO GO, Netflix i WP Pilot dużo zyskują, w dół Ipla i NC+ GO (ranking serwisów i aplikacji VoD)

Najpopularniejszym serwisem wideo na żądanie pod względem zasięgu jest niezmienne VoD.pl, natomiast najwięcej czasu internauci spędzają w witrynach głównych nadawców telewizyjnych: TVN, Telewizji Polskiej i Polsatu. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały HBO GO, Netflix i WP Pilot, a znaczące spadki - Ipla.tv i NC+ GO.

Article

We wrześniu br. VoD.pl (należy do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,59 mln internautów, czyli 13,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni na stronie 14,14 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 33 minuty i 23 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Po ponad 3 mln odwiedzających miały też sekcja VoD portalu TVP.pl oraz Player.pl (należący do Grupy TVN). Pierwsza witryna zanotowała 3,32 mln użytkowników, 39,4 mln odsłon oraz 2 godziny, 56 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a druga - 3,15 mln użytkowników, 31,82 mln odsłon oraz 3 godziny, 27 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Podobnie mocno internautów przyciągała Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu). Przy 1,74 mln użytkowników serwis zanotował 18 mln odsłon oraz 2 godziny, 45 minut i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Z kolei na WP Pilot (gdzie można oglądać na żywo kilkadziesiąt stacji telewizyjnych) 1,98 mln internautów wykonało 7,25 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie po godzinie, 46 minut i 31 sekund.

We wszystkich tych serwisach (oprócz WP Pilot) zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, natomiast dodatkowe materiały (m.in. filmy, przedpremierowe odcinki seriali, stacje premium) są w płatnych pakietach. Na WP Pilot za darmo można oglądać 29 stacji, a za pozostałe trzeba płacić.

Z serwisów, w których wszystkie treści są odpłatne w modelu abonamentowym, najpopularniejsza jest sekcja Premium portalu CDA.pl - w minionym miesiącu zanotowała 2,75 mln użytkowników, 19,13 mln odsłon oraz 14 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Na początku br. serwis podał, że z oferty Premium korzysta 100 tys. internautów, o 25 tys. więcej niż pół roku wcześniej.

Netflix wygra z Showmax i HBO

Netflix miał 2,14 mln użytkowników i 22,47 mln odsłon, Showmax - 1,44 mln użytkowników i 12,52 mln odsłon, HBO GO - 849,6 tys. użytkowników i 10,49 mln odsłon, a NC+ GO - 259,8 tys. użytkowników i 5,91 mln odsłon.

Z tego ostatniego serwisu mogą korzystać jedynie abonenci platformy telewizyjnej nc+ (w połowie br. było ich 2,119 mln). Odwiedzający spędzili na nim przeciętnie 23 minuty i 53 sekundy.

Z kolei dostęp do HBO GO od marca br. mogą wykupywać wszyscy polscy internauci. Miesiąc później serwis zmienił regulamin korzystania z darmowego okresu próbnego, żeby zapobiec próbom nadużyć pozwalającym użytkownikom na korzystanie z platformy przez dłuższy czas bez płacenia.

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło 2,87 mln internautów, którzy wykonali w serwisie 10,77 mln odsłon i spędzili średnio po 37 minut i 39 sekund.

Z Player.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny, 23 minuty i 56 sekund, z sekcji VoD na TVP.pl - przez 3 godziny, 40 minut i 7 sekund, z Ipla.tv - przez 3 godziny, 20 minut i 34 sekundy, a z WP Pilot - przez 2 godziny, 27 minut i 30 sekund.

Na urządzeniach mobilnych zdecydowanym liderem była sekcja VoD portalu TVP.pl - zanotowała 1,48 mln użytkowników, 13,83 mln odsłon oraz 70 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Ipla.tv przy 674,7 tys. użytkowników miała 4,43 mln odsłon oraz 33 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, a WP Pilot - 795,1 tys. użytkowników, 2,54 mln odsłon oraz 23 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Rośnie Netflix, WP Pilot, CDA, Showmax i HBO

W skali roku VoD.pl stracił 1,01 pkt proc. zasięgu (to 7,2 proc. w dół), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała o 454,5 tys. odsłon (czyli 3,1 proc.), a średni czas spędzony na stronie przez internautę wzrósł o minutę i 18 sekund (4 proc.).

Sekcja VoD na TVP.pl zanotowała spadki o 0,58 pkt proc. zasięgu i 4,3 mln odsłon (to 4,6 i 9,8 proc. w dół) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 8 minut i 47 sekund (5,2 proc.), natomiast Player.pl stracił 0,11 pkt proc. zasięgu i 3,38 mln odsłon (to 0,9 i 9,6 proc. w dół).

Zasięg Ipla.tv zmalał o 1,27 pkt proc. (czyli 16,7 proc.), ale serwis zyskał 299,6 tys. odsłon oraz 14 minut i 24 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 1,7 i 9,5 proc. w górę). Natomiast NC+ GO stracił 0,33 pkt proc. zasięgu, 1,06 mln odsłon oraz 12 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 25,8, 15,3 i 0,9 proc. w dół).

Za to dział Premium na CDA.pl zyskał 1,03 pkt proc. zasięgu, 3,32 mln odsłon oraz 25 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 11,5, 21 i 2,9 proc. w górę). Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Netflix - o 4,08 pkt proc. zasięgu, 7,78 mln odsłon (109,4 i 53 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 10 minut i 32 sekundy (58,1 proc.), WP Pilot - o 5,06 pkt proc. zasięgu i 3,22 mln odsłon (233,2 i 80 proc.) przy spadku średniego czasu o godzinę, 17 minut i 52 sekundy średniego czasu (42,4 proc.), natomiast HBO GO - o 1,89 pkt proc., 8,27 mln odsłon oraz 3 minuty i 49 sekund średniego czasu (156,2, 370,9 i 58,3 proc. w górę).

Wśród aplikacji VoD na czele jest Player z 958,4 tys. odwiedzających i 57 mln odsłon. Mobilna Ipla miała 638 tys. użytkowników i 13,53 mln odsłon (a także nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzających niż Player), a dekstopowa Ipla - 161,5 tys. użytkowników.

Większość aplikacji nie jest objęta audytem pozwalającym oszacować liczbę odsłon i średni czas spędzany przez internautów.

Aplikacja Playera osiągnęła wzrost zasięgu o 1,23 pkt proc. (czyli 54,4 proc.), a mobilna Ipla - straciła 0,27 pkt proc. zasięgu i 9,02 mln odsłon (to odpowiednio 10,4 i 40 proc. w dół).

Zasięg aplikacji Netflixa wzrósł ponad sześciokrotnie (z 0,34 do 2,09 proc.), aplikacji Showmaxa - prawie trzykrotnie (z 0,42 do 1,23 proc.)., a aplikacji TVP.pl - ponad trzykrotnie (z 0,21 do 0,76 proc.).

Natomiast dekstopowa Ipla zanotowała spadek o 0,74 pkt proc. (czyli 55,6 proc.), a aplikacja VoD Onet - o 0,06 pkt proc. (15,8 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: HBO GO, Netflix i WP Pilot dużo zyskują, w dół Ipla i NC+ GO (ranking serwisów i aplikacji VoD)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ld
Podobno tak każdy ogląda Netfixa XD właśnie widać
17 12
odpowiedź
User
Park
Netflix mega slabo. Jestem w szoku, bo spece z internetu zawsze pisali, ze to no1 w Polsce, tylko nie widac bo w aplikacjach.
15 13
odpowiedź
User
KBO
Netflix ma bardzo słabą ofertę i zawyżone ceny. Poza rozdmuchanym marketingiem naprawdę cieniutko
15 11
odpowiedź
User
Moje polacsenie
To HBO go i showmax. Autentycznie Netflix jest za drogi do tego co daje
12 12
odpowiedź
User
Śmiech
Netflix jest najlepszy. HBO i CDA też ujdą. A reszta to śmiech na sali. Produkcje polskich stacji telewizyjnych i ich VoD, to typowa dla naszego kraju niskobudżetowa tandeta. A Showmax nie tworzy wiele lepszych. Ostatnio ogłosił jakiś serial o dresie ze skrzydłami ala husaria. Padłam ze śmiechu jak to zobaczyłam.
18 11
odpowiedź