HBO zanotowało największy wzrost abonentów od 17 lat

Koncern Time Warner, do którego należy HBO, opublikował wyniki finansowe za 2013 rok.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
HBO zanotowało największy wzrost abonentów od 17 lat
Shutterstock.com

W całym 2013 roku skonsolidowany przychód HBO wyniósł 4,9 mld dol., co jest wynikiem o 4 proc. lepszym niż w 2012 r. O 8 proc. wzrósł również zysk operacyjny, co pozwoliło uzyskać kwotę 1,7 mld dol. Jest to pierwszy przypadek ujawnienia przez Time Warner wyników finansowych jednego ze swoich mediów. Dotąd były one bowiem publikowane zbiorczo.

Dla porównania największy amerykański konkurent HBO, Netflix w 2013 roku zanotował przychód na poziomie 4,375 mld dol. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 228,3 mln dolarów. Należy jednak zwrócić uwagę na inny sposób funkcjonowania obu usług. Netflix działa bowiem na podobnej zasadzie jak platforma HBO Go stanowiąca jedynie część przychodów należącej do Time Warner sieci.

Jeff Bewkes, dyrektor wykonawczy Time Warner, podkreślił, że HBO może pochwalić się największym wzrostem abonentów domowych od 17 lat. W ciągu minionego roku przybyło ich 2 mln. Liczba ta obejmuje również należące do HBO kanały Cinemax i daje łącznie 114 mln odbiorców na całym świecie. Bewkes dodaje jednak, że nie przyniosło to imponującego wzrostu przychodów z uwagi na umowy z niektórymi operatorami, pozwalające im zachować część pieniędzy płaconych przez abonentów za dostęp do HBO.

Wzrost bazy abonentów notuje również Netflix, który niedawno pochwalił się przekroczeniem liczby 40 mln aktywnych użytkowników (więcej na ten temat).

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały