SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"HELP - Dla życia bez tytoniu"

31 maja 2005 r. obchodzony jest jako Światowy Dzień bez Tytoniu. Z tej okazji komisarz europejski Markos Kyprianou, odpowiedzialny za sprawy ochrony zdrowia i konsumentów, zapowiada uruchomienie specjalnego portalu internetowego oraz rozpoczęcie emisji trzech reklam telewizyjnych

Mają one zwiększyć świadomość zagrożeń wynikających z palenia tytoniu.

Działania te wchodzą w zakres kampanii informacyjnej "HELP - dla życia bez tytoniu", prowadzoną od 1 marca br. we wszystkich dwudziestu pięciu krajach członkowskich Unii Europejskiej. Celem tej kampanii jest zwiększenie świadomości na temat szkodliwości tytoniu.

Podczas inauguracji kampanii, która ma charakter objazdowy, Komisarz Kyprianou powiedział: "Ośmiu palaczy na dziesięciu zaczęło palić w wieku kilkunastu lat. Co roku na choroby odtytoniowe umiera w Unii 650 000 osób. Jestem zdecydowany zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby wyperswadować młodym ludziom rozpoczęcie palenia oraz pomóc młodym palaczom w rzuceniu nałogu, zanim zniszczy on ich zdrowie. Chciałbym doprowadzić do zmian w społeczeństwie, tak aby niepalenie tytoniu stało się w nim normą".

Kampania skierowana jest do ludzi młodych, osób niepalących oraz do palaczy pragnących rzucić palenie. Ma im pomóc żyć bez tytoniu. Program jest wynikiem partnerskiej współpracy z organizacjami działającymi na rzecz ograniczenia palenia tytoniu w Europie. Konsorcjum agencji PR, które prowadzi tę kampanię, współpracuje z różnymi organizacjami zdrowia publicznego oraz z organizacjami pozarządowymi zrzeszonymi w Europejskiej Sieci na Rzecz Ograniczenia Palenia Tytoniu (ENSP). Sieć liczy 530 organizacji służących doświadczeniem i wiedzą w zakresie zapobiegania uzależnieniu od tytoniu.
 
REKLAMY TELEWIZYJNE:
 
Trzy reklamy poruszające trzy tematy: zapobieganie paleniu tytoniu, rzucenie palenia i niebezpieczeństwa wynikające z biernego palenia będą emitowane we wszystkich dwudziestu pięciu krajach Unii od 6 czerwca.

Kreatywne podejście zastosowane przy tworzeniu scenariusza filmów reklamowych polega na ukazaniu absurdalności zachowań palaczy w codziennym życiu dzięki humorystycznemu przedstawieniu "przedmiotu-papierosa". Oglądany w różnych sytuacjach papieros zamienia się w coś ośmieszającego, "papierowy gwizdek" ("party- whistle"), który rozwija się przed twarzą palacza.

Filmy te stanowią dla osób niepalących i palących propozycję pomocy i rozwiązań. Każda reklama odsyła do portalu internetowego "HELP" i zawiera informacje o numerach krajowych Quitline (specjalnych linii telefonicznych dla osób chcących rzucić palenie).

PORTAL INTERNETOWY:
 
W dniu, w którym rozpocznie się emisja 3 reklam telewizyjnych, zacznie też działać portal internetowy "HELP" www.help-eu.com skupiający wszystkich partnerów tej kampanii europejskiej. Ma on dostarczać wszystkim obywatelom Unii Europejskiej obiektywne i oparte na faktach informacje przekazywane w dwudziestu językach  europejskich.

Portal ma pełnić funkcję linku do stron organizacji pomagających rzucić palenie lub zniechęcających do jego rozpoczęcia. Będą tam również prezentowane wiadomości, raporty, biuletyny i doświadczenia nabyte w innych krajach. Portal ma też stać się forum wymiany dla najmłodszych palaczy, którzy znajdą tam materiały przygotowane specjalnie dla nich, ale również, a nawet przede wszystkim -  przez nich samych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "HELP - Dla życia bez tytoniu"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl