SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

HGTV skończyło 2 lata. Jak zmieniała się oglądalność?

W pierwszym roku nadawania HGTV miał średnio 0,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. Rok później jego wyniki się zwiększyły. Największą widownię zgromadził jeden z odcinków programu „Dorota Was urządzi”. - W Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu kontent - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN.

Dorota Szelągowska, fot. TVN Article

HGTV Home & Garden to lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Od 7 stycznia do 31 grudnia 2017 roku średni minutowy udział HGTV Home & Garden wśród wszystkich widzów wyniósł 0,43 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 uplasował się na poziomie 0,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W drugim roku nadawania stacja miała 0,50 proc. udziału w 4+ i 0,62 proc. w 16-49. Oznacza to wzrost rzędu odpowiednio 16,28 proc. i 16,98 proc.

HGTV od początku nadawania notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w całym 2016 roku stacja ta miała 0,09 proc. udziału w 4+ i 0,08 proc. w 16-49.

- Sukces HGTV Home & Garden przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Po dwóch latach istnienia na rynku telewizyjnym HGTV jest drugim najchętniej oglądanym kobiecym kanałem lifestylowym w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN.

Najwyższe średnie dobowe udziały, wynoszące 1,14 proc. w 4+, kanał ten zanotował 17 kwietnia 2017 roku. Z kolei w grupie 16-49 najlepiej stacja wypadła 2 kwietnia ub.r., kiedy to miała 1,46 proc.

Największą widownię na antenie stacji od początku nadawania przyciągnął program „Dorota Was urządzi”, który pokazany został 17 kwietnia 2017 roku o godz. 11.47. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 249 tys. osób, co przełożyło się na 2,34 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął „Odlotowy ogród” (213 tys. widzów; 1,96 proc. udziału; 4 marca 2018 o 10.59), a podium uzupełnia magazyn „Nowa Maja w ogrodzie” (210 tys. widzów; 3,05 proc. udziału; emisja 2 września 2018 o 9.19).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze: program „Domowe rewolucje” (204 tys. widzów; 1,55 proc. udziału; 4 lutego 2017 o 22.00), a także „Dorota inspiruje” (202 tys. widzów; 1,84 proc. udziału; 12 listopada 2018 o 15.59).

- Przez te dwa lata obok znanej już widzom wcześniej Doroty Szelągowskiej, wyrosły nowe osobowości kanału. Program „Zgłoś remont” architekta Krzysztofa Mirucia ogląda się równie dobrze jak „Domowe rewolucje”. W tym roku będziemy obchodzili także 15 urodziny programu Mai Popielarskiej „Nowa Maja w ogrodzie”. W dzisiejszych czasach to prawdziwy fenomen! Wiosną stawiamy na kolejne polskie produkcje - komentuje nam zastępca dyrektora programowego TVN. - Do naszej do rodziny HGTV dołączyli: Dominik Strzelec, który poprowadzi „Polowanie na ogród” oraz Mirella i Marcin Kępczyńscy czyli „Para w remont”. Jednocześnie nadal szukamy chętnych ekspertów i pasjonatów, którzy chcą pokazać swoje umiejętności na naszej antenie - dodaje.

Kanał HGTV Home & Garden poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak np. „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Musisz to mieć” i „Tu jest pięknie”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (m.in.: „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (m.in.: „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: HGTV skończyło 2 lata. Jak zmieniała się oglądalność?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dsdsd
Szeląg TV chyba...
16 16
odpowiedź
User
P
Juz nie moge patrzec na ta szelagowska
13 17
odpowiedź
User
edek
Czy nazwa stacji nawiązuje do inicjałów byłej prezydent Warszawy?
13 18
odpowiedź
User
Miki
Najlepszy kanał nie tylko dla kobiet 💙
11 12
odpowiedź