SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HGTV skończyło 2 lata. Jak zmieniała się oglądalność?

W pierwszym roku nadawania HGTV miał średnio 0,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. Rok później jego wyniki się zwiększyły. Największą widownię zgromadził jeden z odcinków programu „Dorota Was urządzi”. - W Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu kontent - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN.

Dorota Szelągowska, fot. TVNArticle

HGTV Home & Garden to lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Od 7 stycznia do 31 grudnia 2017 roku średni minutowy udział HGTV Home & Garden wśród wszystkich widzów wyniósł 0,43 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 uplasował się na poziomie 0,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W drugim roku nadawania stacja miała 0,50 proc. udziału w 4+ i 0,62 proc. w 16-49. Oznacza to wzrost rzędu odpowiednio 16,28 proc. i 16,98 proc.

HGTV od początku nadawania notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w całym 2016 roku stacja ta miała 0,09 proc. udziału w 4+ i 0,08 proc. w 16-49.

- Sukces HGTV Home & Garden przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Po dwóch latach istnienia na rynku telewizyjnym HGTV jest drugim najchętniej oglądanym kobiecym kanałem lifestylowym w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN.

Najwyższe średnie dobowe udziały, wynoszące 1,14 proc. w 4+, kanał ten zanotował 17 kwietnia 2017 roku. Z kolei w grupie 16-49 najlepiej stacja wypadła 2 kwietnia ub.r., kiedy to miała 1,46 proc.

Największą widownię na antenie stacji od początku nadawania przyciągnął program „Dorota Was urządzi”, który pokazany został 17 kwietnia 2017 roku o godz. 11.47. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 249 tys. osób, co przełożyło się na 2,34 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął „Odlotowy ogród” (213 tys. widzów; 1,96 proc. udziału; 4 marca 2018 o 10.59), a podium uzupełnia magazyn „Nowa Maja w ogrodzie” (210 tys. widzów; 3,05 proc. udziału; emisja 2 września 2018 o 9.19).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze: program „Domowe rewolucje” (204 tys. widzów; 1,55 proc. udziału; 4 lutego 2017 o 22.00), a także „Dorota inspiruje” (202 tys. widzów; 1,84 proc. udziału; 12 listopada 2018 o 15.59).

- Przez te dwa lata obok znanej już widzom wcześniej Doroty Szelągowskiej, wyrosły nowe osobowości kanału. Program „Zgłoś remont” architekta Krzysztofa Mirucia ogląda się równie dobrze jak „Domowe rewolucje”. W tym roku będziemy obchodzili także 15 urodziny programu Mai Popielarskiej „Nowa Maja w ogrodzie”. W dzisiejszych czasach to prawdziwy fenomen! Wiosną stawiamy na kolejne polskie produkcje - komentuje nam zastępca dyrektora programowego TVN. - Do naszej do rodziny HGTV dołączyli: Dominik Strzelec, który poprowadzi „Polowanie na ogród” oraz Mirella i Marcin Kępczyńscy czyli „Para w remont”. Jednocześnie nadal szukamy chętnych ekspertów i pasjonatów, którzy chcą pokazać swoje umiejętności na naszej antenie - dodaje.

Kanał HGTV Home & Garden poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak np. „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Musisz to mieć” i „Tu jest pięknie”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (m.in.: „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (m.in.: „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: HGTV skończyło 2 lata. Jak zmieniała się oglądalność?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dsdsd
Szeląg TV chyba...
odpowiedź
User
P
Juz nie moge patrzec na ta szelagowska
odpowiedź
User
edek
Czy nazwa stacji nawiązuje do inicjałów byłej prezydent Warszawy?
odpowiedź