Historia transseksualisty startującego w igrzyskach olimpijskich promuje Nike (wideo)

W najnowszym spocie marka Nike opowiada historię sportowych zmagań nie tylko z własnymi możliwościami fizycznymi, ale także z płciową tożsamością. Bohaterem reklamy jest bowiem Chris Mosier, pierwszy transseksualny uczestnik igrzysk Rio 2016 w drużynie USA.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Historia transseksualisty startującego w igrzyskach olimpijskich promuje Nike (wideo)

Chris Mosier jest zawodnikiem startującym w duathlonie i triatlonie od 2009 r. W wieku 4 lat Mosier zdał sobie sprawę, że jego tożsamość płciowa (mężczyzna) i płeć biologiczna (kobieta) nie pasują do siebie. Rywalizując w żeńskich zawodach nigdy do końca nie czuł się sobą. To pchnęło go do decydujących zmian w życiu.

W kolejnych scenach spotu pokazano, jak Mosier stara się, by stać się pierwszym transseksualnym zawodnikiem męskiej reprezentacji USA i osiągnąć sukces na igrzyskach olimpijskich.

- Bycie pierwszym transseksualnym mężczyzną w reprezentacji USA jest spełnieniem moich marzeń - nie ukrywa Mosier. - Zawsze chciałem, aby moje nazwisko widniało na koszulce. Reprezentowanie kraju na najwyższym poziomie w sporcie, który kocham, jest czymś niesamowitym. To dla mnie wyjątkowe przeżycie, a jednocześnie jedyna w swoim rodzaju szansa dla innych, aby zobaczyć własne odbicie w kimś, kto odnosi sukcesy jako transseksualny mężczyzna - podkreśla.

Spot przygotowany przez agencję Wieden + Kennedy Portland jest nadawany przy transmisjach z igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję