SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Historyczny spadek udziałów reklamy telewizyjnej w USA

W tym roku po raz pierwszy w historii udział reklamy telewizyjnej w całym torcie reklamowym w USA spadnie poniżej 30 proc. - wynika z szacunków firmy analitycznej eMarketer. - Na naszych oczach pada największy bastion telewizji na świecie, która od czasu wprowadzenia kolorowych odbiorników niewiele się zmieniła - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

Article

Wydatki na reklamę telewizyjną w Stanach Zjednoczonych spadną w tym roku o 2,9 proc. do 70,3 mld dolarów (w porównaniu z rekordowym wynikiem 72,4 mld dolarów w roku 2018) - pokazują szacunki eMarketera. Analitycy firmy prognozują, że spadków wydatków na reklamę w telewizji nie wyhamują nawet przyszłoroczne wybory prezydenckie i letnia olimpiada.

- Wzrost reklamy telewizyjnej może być silnie uzależniony od wydarzeń na świecie, więc możliwe, że wrócimy do poziomu 72 miliardów rocznie. Jest jednak mało prawdopodobne, że przekroczy ten próg w przyszłości, ponieważ ratingi i liczba widzów szybko spadają - ocenia Monica Peart, szefowa ds. prognoz w eMarketer.

"Pada największy bastion telewizji na świecie"

Jak opisuje eMarketer, w tym roku po raz pierwszy udział telewizji w łącznych wydatkach na reklamę w USA spadnie poniżej 30 proc., do poziomu 29,4 proc. Do 2023 roku udział ma spaść do 22,8 proc.
 

- Na naszych oczach pada największy bastion telewizji na świecie, która od czasu wprowadzenia kolorowych odbiorników niewiele się zmieniła. Bogactwo treści internetowych i efektywność reklamy online nigdy nie dawała telewizji dużych szans. To jednak odebranie widza kanapowego przez Netflixa i jego klony ostatecznie odebrały tradycyjnym nadawcom ostatnią nadzieję - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

Według lipcowej prognozy firmy eMarketer, w tym roku w Stanach Zjednoczonych aż do 21,9 mln wzrośnie liczba użytkowników, którzy zrezygnowali z tradycyjnej telewizji kablowej. Liczba abonentów płatnej kablówki wyniesie zaś 86,5 mln. W 2023 roku będzie to tylko 72,7 mln.

Według prognoz agencji mediowej Zenith, historyczne zmiany czekają również lokalny rynek telewizyjny. W tym roku po raz pierwszy udział lokalnych inwestycji reklamowych w telewizję spadnie nieznacznie poniżej 50 proc. i będzie kontynuował tę tendencję w latach kolejnych, osiągając w 2021 roku 48 proc. udziałów w rynku. Telewizja pozostaje jednak liderem na rynku polskim, dystansując internet, dla którego przewiduje się 32 proc. udział w rynku w tym roku i 35 proc. w 2021.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Historyczny spadek udziałów reklamy telewizyjnej w USA

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Swer
O Boże a polski rynek reklamy tv nie jest wart nawet 10% tego. Nasz rynek to około 4% tego. Inna sprawa że wbrew pozorom internet rośnie wolniej niż powinien. Lub jest niedoszacowany. Przecież w kółko ktoś kupuje posty na Facebooku Instagramie porównywarkach na YouTubie i w Google może chodzi to po prostu o dane z domów mediowych. Ciągła dyskusja że telewizja spada jest absurdem to przecież internet nie pojawił się w zamian telewizji aby to zrozumieć trzeba popatrzeć na początki internetu i gdzie była jego geneza.
2 0
odpowiedź