SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Hola Biba” wprowadziła Crunchips na Facebooka (wideo case study)

Zapraszamy do opisu kampanii wspierającej wejście marki Crunchips na Facebooka. Akcję na zlecenie Lorenz Snack-World  przygotowała i zrealizowała agencja Eskadra Opcom.

„Hola Biba” wprowadziła Crunchips na Facebooka (wideo case study)

Brief:
Crunchips chciał dołączyć do społeczności Facebooka w swoim stylu: imprezowo.
Założeniem kampanii było zaangażowanie konsumentów w dialog marka – konsument. W celu zwiększenia dotarcia do grupy docelowej postanowiono wykorzystać media społecznościowe i postawić na atrakcyjne imprezowe treści generowane przez fanów Crunchipsa.

Grupę docelową stanowili „fashion followers”, czyli młodzi, ambitni, ciekawi świata. Kim są „naśladowcy mody”?  To ludzie, którzy:
• Mają 16-29 lat.
• zależy im, żeby nadążać za nowymi trendami i modą
• uważają, że dobra marka nadaje osobie styl
• lubią być na czasie
• zależy im, aby inni  ich podziwiali
• lubią poznawać atrakcyjnych mężczyzn/ atrakcyjne kobiety
• są kosmopolitami
• lubią się dobrze bawić i cenią sobie poczucie humoru

Kampania miała także zwiększyć świadomości top-of-mind o 25 proc. oraz imprezowy wizerunek marki (Crunchips to najlepsze chipsy na imprezę).

Idea:
Plan był prosty: Jest Crunchips, jest impreza! A jeśli jest impreza, to jest też muzyka. Prosty był także pomysł: niech fani Crunchips ułożą słowa imprezowej piosenki „Hola Biba”, a zaśpiewa je ktoś, kto w internecie ma miliony odsłon domówkach i respekt na wszystkich domowych imprezach– Letni Chamski Podryw!

Poziom imprezowości wersów nakręcał oczywiście sam Crunchips, podkręcający kreatywność i wenę zestawami dla najlepszych tekściarzy. A gotowa piosenka, bez dodatkowych kosztów, pozwoli wyjść z akcją poza Facebook.



Realizacja:

Przyjęto zasadę: minimalny próg wejścia, maksimum zabawy. Codziennie do specjalnie stworzonej aplikacji konkursowej dodawane były trzy nowe słowa, z którymi fani Crunchipsa układali tłuściutkie rymy i walczyli o paczki pełne Crunchipsów.  Na podstawie wszystkich dodanych rymów zespół Letni Chamski Podryw ułożył i wykonał imprezową piosenkę.

Główną nagrodą w kampanii był „fejm”, czyli własny wers w nowej piosence Letniego Chamskiego Podrywu i Crunchips. Dzięki temu uczestnicy skupili się całkowicie na imprezowym świecie marki i uniknęto napływu sztucznych fanów zainteresowanych wyłącznie nagrodami.

Fanpage wspierała kampania reklamowa na Facebooku (Poll Ad, Like Ad). Z poziomu reklamy do profilu marki dołączyło 1,5 tys. fanów. Total engagement wyniósł 13 tys., wszystkie formy reklamowe wygenerowały milion odsłon organicznych i prawie 4 tys. organicznych kliknięć.

Efekty:
Od 16 września do 29 października 2010 udało się zyskać:
• ponad 4 tys. zgłoszonych wersów
• ponad 12 tys. nowych fanów
• wpisy na forach hip hopowych, rozsyłanie plików mp3
• i wyjątkowa piosenka – na zawsze! Odsłuchana dotąd ponad 250 tys. razy.

Followup:
Impreza tak się rozkręciła, że zorganizowano afterparty. Tym razem próg wejścia był wysoki: stworzenie teledysku do piosenki „Hola Biba”, jednak celem nie była ilość zgłoszeń, lecz wzrost popularności piosenki oraz wzmocnienie autentyczności marki – czyli klipy stworzone przez fanów Crunchips dla piosenki ze słowami fanów Crunchips.

Zwycięski teledysk został wybrany przez jury, jednak Crunchips postanowił nagrodzić każdego twórcę imprezowym zapasem chipsów. W efekcie wszyscy bawili się świetnie: Crunchips oglądając nadsyłane teledyski, fani komentując je i zapraszając znajomych do głosowania w serwisie YouTube na swoje typy.

W sumie na YouTubie teledyski fanów zanotowały ponad 250 tys. odsłon, a liczba ta stale się zwiększa. Komentarze są entuzjastyczne, a słowa piosenki są cytowane.

Podsumowanie:
Wykorzystanie w kampanii nagrody w postaci udziału w tworzeniu piosenki spowodowało, ze fani skupili się na zabawie a nie rywalizowali o materialne nagrody. Wzmocniono wizerunek marki, jako idealnej na imprezę, wyluzowanej. Szybki wzrost popularności piosenki sprawił, że organizatorzy postanowili iść o krok dalej i poprosiliśmy fanów o nakręcenie teledysku. W efekcie powstało wideo, które w ciągu miesiąca zgromadziło ponad 50 tys. wyświetleń w serwisie YouTube bez wsparcia mediowego, a także trafiło na stronę główną serwisu JoeMonster. Nie wiadomo, ile dokładnie było pobrań mp3 „Hola Biba”, jednak linki do piosenki pojawiły się w wielu popularnych portalach typu Wrzuta.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Hola Biba” wprowadziła Crunchips na Facebooka (wideo case study)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl