SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Hola Biba” wprowadziła Crunchips na Facebooka (wideo case study)

Zapraszamy do opisu kampanii wspierającej wejście marki Crunchips na Facebooka. Akcję na zlecenie Lorenz Snack-World  przygotowała i zrealizowała agencja Eskadra Opcom.

„Hola Biba” wprowadziła Crunchips na Facebooka (wideo case study)

Brief:
Crunchips chciał dołączyć do społeczności Facebooka w swoim stylu: imprezowo.
Założeniem kampanii było zaangażowanie konsumentów w dialog marka – konsument. W celu zwiększenia dotarcia do grupy docelowej postanowiono wykorzystać media społecznościowe i postawić na atrakcyjne imprezowe treści generowane przez fanów Crunchipsa.

Grupę docelową stanowili „fashion followers”, czyli młodzi, ambitni, ciekawi świata. Kim są „naśladowcy mody”?  To ludzie, którzy:
• Mają 16-29 lat.
• zależy im, żeby nadążać za nowymi trendami i modą
• uważają, że dobra marka nadaje osobie styl
• lubią być na czasie
• zależy im, aby inni  ich podziwiali
• lubią poznawać atrakcyjnych mężczyzn/ atrakcyjne kobiety
• są kosmopolitami
• lubią się dobrze bawić i cenią sobie poczucie humoru

Kampania miała także zwiększyć świadomości top-of-mind o 25 proc. oraz imprezowy wizerunek marki (Crunchips to najlepsze chipsy na imprezę).

Idea:
Plan był prosty: Jest Crunchips, jest impreza! A jeśli jest impreza, to jest też muzyka. Prosty był także pomysł: niech fani Crunchips ułożą słowa imprezowej piosenki „Hola Biba”, a zaśpiewa je ktoś, kto w internecie ma miliony odsłon domówkach i respekt na wszystkich domowych imprezach– Letni Chamski Podryw!

Poziom imprezowości wersów nakręcał oczywiście sam Crunchips, podkręcający kreatywność i wenę zestawami dla najlepszych tekściarzy. A gotowa piosenka, bez dodatkowych kosztów, pozwoli wyjść z akcją poza Facebook.



Realizacja:

Przyjęto zasadę: minimalny próg wejścia, maksimum zabawy. Codziennie do specjalnie stworzonej aplikacji konkursowej dodawane były trzy nowe słowa, z którymi fani Crunchipsa układali tłuściutkie rymy i walczyli o paczki pełne Crunchipsów.  Na podstawie wszystkich dodanych rymów zespół Letni Chamski Podryw ułożył i wykonał imprezową piosenkę.

Główną nagrodą w kampanii był „fejm”, czyli własny wers w nowej piosence Letniego Chamskiego Podrywu i Crunchips. Dzięki temu uczestnicy skupili się całkowicie na imprezowym świecie marki i uniknęto napływu sztucznych fanów zainteresowanych wyłącznie nagrodami.

Fanpage wspierała kampania reklamowa na Facebooku (Poll Ad, Like Ad). Z poziomu reklamy do profilu marki dołączyło 1,5 tys. fanów. Total engagement wyniósł 13 tys., wszystkie formy reklamowe wygenerowały milion odsłon organicznych i prawie 4 tys. organicznych kliknięć.

Efekty:
Od 16 września do 29 października 2010 udało się zyskać:
• ponad 4 tys. zgłoszonych wersów
• ponad 12 tys. nowych fanów
• wpisy na forach hip hopowych, rozsyłanie plików mp3
• i wyjątkowa piosenka – na zawsze! Odsłuchana dotąd ponad 250 tys. razy.

Followup:
Impreza tak się rozkręciła, że zorganizowano afterparty. Tym razem próg wejścia był wysoki: stworzenie teledysku do piosenki „Hola Biba”, jednak celem nie była ilość zgłoszeń, lecz wzrost popularności piosenki oraz wzmocnienie autentyczności marki – czyli klipy stworzone przez fanów Crunchips dla piosenki ze słowami fanów Crunchips.

Zwycięski teledysk został wybrany przez jury, jednak Crunchips postanowił nagrodzić każdego twórcę imprezowym zapasem chipsów. W efekcie wszyscy bawili się świetnie: Crunchips oglądając nadsyłane teledyski, fani komentując je i zapraszając znajomych do głosowania w serwisie YouTube na swoje typy.

W sumie na YouTubie teledyski fanów zanotowały ponad 250 tys. odsłon, a liczba ta stale się zwiększa. Komentarze są entuzjastyczne, a słowa piosenki są cytowane.

Podsumowanie:
Wykorzystanie w kampanii nagrody w postaci udziału w tworzeniu piosenki spowodowało, ze fani skupili się na zabawie a nie rywalizowali o materialne nagrody. Wzmocniono wizerunek marki, jako idealnej na imprezę, wyluzowanej. Szybki wzrost popularności piosenki sprawił, że organizatorzy postanowili iść o krok dalej i poprosiliśmy fanów o nakręcenie teledysku. W efekcie powstało wideo, które w ciągu miesiąca zgromadziło ponad 50 tys. wyświetleń w serwisie YouTube bez wsparcia mediowego, a także trafiło na stronę główną serwisu JoeMonster. Nie wiadomo, ile dokładnie było pobrań mp3 „Hola Biba”, jednak linki do piosenki pojawiły się w wielu popularnych portalach typu Wrzuta.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Hola Biba” wprowadziła Crunchips na Facebooka (wideo case study)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl