Wskutek awarii home.pl przestało działać wiele serwisów i poczt elektronicznych. Przyczyną atak hakerski typu DDoS

W nocy z niedzieli na poniedziałek zaczęła się duża awaria firmy hostingowej home.pl. W konsekwencji nie działało wiele obsługiwanych przez nią serwisów internetowych i systemów mailowych. home.pl wyjaśnia, że przyczyną awarii był atak hakerski typu DDoS.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z powodu awarii home.pl nie działały, albo działały z dużymi trudnościami, obsługiwane przez tą firmę strony www, domeny i panele administracyjne. Swoich klientów informały o tym w mediach społecznościowych niektóre podmioty, m.in. sklepy internetowe, korzystające z usług home.pl.

Przestały działać m.in. księgarnia internetowa e-Kiosk.pl oraz system (serwis i aplikacja mobilna) SkyCash do płatności mobilnych za bilety. Niedostępny był również sam serwis home.pl.

Wielu internautów informowało w social media, że nie działa poczta elektroniczna w ich firmach.

home.pl przeprasza i pracuje nad usunięciem awarii

- Od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony - poinformowała firma home.pl na swoim fanpage’u facebookowym.

- Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy - zaznaczyła.

Ok. godz. 10 znów zaczęły działać serwisy obsługiwane przez firmę, m.in. e-Kiosk.pl, SkyCash oraz sama strona home.pl.

Przyczyną atak DDoS, dane na serwerach bezpieczne

Po godz. 10 home.pl wydało komunikat, w którym stwierdziło, że poranna awaria była efektem ataku typu DDoS (polegającego na tym, że jednocześnie z serwerem łączy się ogromnie dużo zdalnie zarządzanych komputerów, tzw. zombie, co całkowicie zajmuje jego zasoby).

- Atak został przeprowadzony w dwóch etapach - po godzinie 22:40 odnotowano pierwszą próbę, której efektem była niedostępność usług. W wyniku prac administracyjnych atak został powstrzymany. W godzinach porannych nastąpił drugi atak, którego siła była największa w historii firmy - opisano. - Żadne z usług ani danych nie są w jakikolwiek zagrożone, a sam atak dotyczył blokowania infrastruktury sieciowej, w następstwie czego serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne - podkreśliła firma.

Zaznaczyła, że „we współpracy z zewnętrznym dostawcą łącz nieustannie pracuje nad przywróceniem dostępu do wszystkich usług”.

Według danych NASK w ub.r. home.pl obsługiwało jako rejestrator adresu 18,38 proc. serwisów działających w domenie.pl. Zajmowało pod tym względem drugie miejsce za nazwa.pl (22,44 proc.).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady