SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Hortex chce przejąć markę wody Jurajska. Czeka na zgodę UOKiK

Zarząd spółki Hortex podpisał ze spółką Bewa warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska, która jest właścicielem marki wody mineralnej Jurajska. Tym samym firma obecna dotychczas w segmencie soków oraz mrożonek zadebiutuje w kategorii wody. Transakcja uzależniona jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Article

Warunkową umowę nabycia udziałów firmy podpisały 1 lutego br. Jej szczegółów, takich jak liczba przejmowanych udziałów oraz wartość ich zakupu nie ujawniono.

Dla Hortexu, który obecny jest w segmencie soków oraz mrożonek, wejście w nową kategorią rynkową: segment wody mineralnej jest decyzją strategiczną. Według szacunków rynek ten wart jest ponad 4 mld zł. Główne marki na nim obecne to m.in. Żywiec Zdrój, Nałęczowianka, Cisowianka.

Paweł Gurgul, prezes Hortexu powiedział, że współpraca zespołów Hortexu i Jurajskiej ma przyczynić się do zwiększenia biznesu obydwu grup produktowych. Dawid Borowiec, wiceprezes firmy odpowiedzialny za strategię i marketing dodał, że ze względu na walory smakowe i zdrowotne wody oraz historię źródła, marka Jurajska ma duży potencjał zwiększania udziału w rynku, a pomóc w tym może wykorzystanie siły dystrybucyjnej i know-how grupy Hortex.

Operacyjnie spółka Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką i stanie się trzecim segmentem działalności Grupy Hortex obok segmentu sokowego (Hortex sp z o.o.) oraz segmentu mrożonkowego (Polski Ogród sp. z o.o.).

Pod koniec stycznia br. producent wody Jurajska powierzył obsługę komunikacyjną tej marki agencji Quality Public Relations. Marka była w ub.r. promowana kampanią, której bohaterami były animowane dinozaury.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Hortex chce przejąć markę wody Jurajska. Czeka na zgodę UOKiK

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl