SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Huawei w 2018 roku miał w Polsce blisko 30 proc. udziałów w rynku smartfonów

W 2018 roku Huawei miał 29,5 proc. udziałów w rynku smartfonów, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych urządzeń. To o 35 proc. więcej niż w roku 2017. Firma ma ambicje stać się w tym roku liderem rynku.

Na podstawie danych GfK Polonia, Huawei Consumer Business Group Polska podsumowało rok 2018 na polskim rynku. Pod względem ilościowym, udział w rynku smartfonów firmy wyniósł 29,5 proc., co jest wynikiem o 35 proc. lepszym niż rok wcześniej.

Pod względem wartościowym, udziały chińskiego koncernu wyniosły 27 proc., o 39 proc. więcej niż w roku 2017.

Nieoficjalnie wiadomo, że wyniki te dają koncernowi drugie miejsce na naszym rynku. W 2018 r. Samsung obronił z nieznaczną przewagą pozycję numer jeden w Polsce zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym.

- To dla nas niezwykle ważne, że notujemy mocny wzrost nie tylko w ujęciu liczbowym, ale też pod względem wartości. To dowód, że Polacy chętnie sięgają po nasze flagowce, najdroższe, ale też najbardziej zaawansowane urządzenia z półki premium. Za tym wynikiem stoją dwa ostatnie flagowe modele, Mate20 Pro i P20 Pro - ocenił Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Huawei pokazał też dobre wyniki w rynkowym udziale smartfonów premium (kosztujących powyżej 600 euro). W tym segmencie chiński koncern wzrósł z 4,2 proc. w roku 2017 do 16,5 proc. w roku 2018 (udziały ilościowe). Jeszcze lepiej wyglądają liczby pod względem udziałów wartościowych, gdzie Huawei miał w 2018 roku 14,8 proc. (vs. 3,7 proc. w roku 2017).

 

W segmencie smartfonów 300-400 euro, ilościowy udział Huawei wzrósł z 30,3 proc. w roku 2017 do 41,5 proc. w roku 2018  (+35 proc.). Pod względem wartościowym udziały w minionym roku wyniosły 41,6 proc. (vs. 30,9 proc., +37 proc.).

 

W rozmowie z dziennikarzami Jefferson Zhang powiedział, że równo rozkłada się sprzedaż w podziale na segmenty B2B oraz B2C.

Zhang dodał, że w tym roku Huawei chce być liderem w udziałach sprzedaży na rynku polskim. Ma w tym pomoc premiera nowej serii smartfonów P30, która promowana jest obecnie kampanią teaserową. Premiera serii smartfonów planowana jest na 26 marca.

Jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, szefowa marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska, w części głównej kampanii zobaczymy Roberta Lewandowskiego, międzynarodowego ambasadora marki.

- Po raz pierwszy wykorzystujemy teaser w kampanii telewizyjnej. Chcemy intensywnie zwiększyć wśród konsumentów świadomość, że na rynku pojawi się P30. Ta kampania będzie inna, ponieważ za każdym razem chcemy zaskoczyć konsumenta - dodaje Haller.

Rośnie świadomość marki Huawei

Chiński koncern pochwalił się także rosnącymi wskaźnikami marketingowymi. W porównaniu do roku 2017, w 2018 wśród konsumentów wyższa była świadomość marki (90 proc.), znajomość (78 proc.) i rozpoznawalność (44 proc.).

- Chcemy zmniejszyć różnicę między wskaźnikami świadomości i znajomości marki - mówiła na poniedziałkowym spotkaniu z dziennikarzami Dorota Haller, szefowa marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska.

W tym roku Huawei planuje także zwiększyć wydatki na marketing i komunikację, a także zwiększyć zatrudnienie w tych działach w swoim wewnętrznym zespole. Ma to związek z planami firmy na silniejszą promocję kolejnych segmentów produktów, głównie laptopów.

Dołącz do dyskusji: Huawei w 2018 roku miał w Polsce blisko 30 proc. udziałów w rynku smartfonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl