SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Huawei w 2018 roku miał w Polsce blisko 30 proc. udziałów w rynku smartfonów

W 2018 roku Huawei miał 29,5 proc. udziałów w rynku smartfonów, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych urządzeń. To o 35 proc. więcej niż w roku 2017. Firma ma ambicje stać się w tym roku liderem rynku.

Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group Polska Article

Na podstawie danych GfK Polonia, Huawei Consumer Business Group Polska podsumowało rok 2018 na polskim rynku. Pod względem ilościowym, udział w rynku smartfonów firmy wyniósł 29,5 proc., co jest wynikiem o 35 proc. lepszym niż rok wcześniej.

Pod względem wartościowym, udziały chińskiego koncernu wyniosły 27 proc., o 39 proc. więcej niż w roku 2017.

Nieoficjalnie wiadomo, że wyniki te dają koncernowi drugie miejsce na naszym rynku. W 2018 r. Samsung obronił z nieznaczną przewagą pozycję numer jeden w Polsce zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym.

- To dla nas niezwykle ważne, że notujemy mocny wzrost nie tylko w ujęciu liczbowym, ale też pod względem wartości. To dowód, że Polacy chętnie sięgają po nasze flagowce, najdroższe, ale też najbardziej zaawansowane urządzenia z półki premium. Za tym wynikiem stoją dwa ostatnie flagowe modele, Mate20 Pro i P20 Pro - ocenił Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Huawei pokazał też dobre wyniki w rynkowym udziale smartfonów premium (kosztujących powyżej 600 euro). W tym segmencie chiński koncern wzrósł z 4,2 proc. w roku 2017 do 16,5 proc. w roku 2018 (udziały ilościowe). Jeszcze lepiej wyglądają liczby pod względem udziałów wartościowych, gdzie Huawei miał w 2018 roku 14,8 proc. (vs. 3,7 proc. w roku 2017).

 

W segmencie smartfonów 300-400 euro, ilościowy udział Huawei wzrósł z 30,3 proc. w roku 2017 do 41,5 proc. w roku 2018  (+35 proc.). Pod względem wartościowym udziały w minionym roku wyniosły 41,6 proc. (vs. 30,9 proc., +37 proc.).

 

W rozmowie z dziennikarzami Jefferson Zhang powiedział, że równo rozkłada się sprzedaż w podziale na segmenty B2B oraz B2C.

Zhang dodał, że w tym roku Huawei chce być liderem w udziałach sprzedaży na rynku polskim. Ma w tym pomoc premiera nowej serii smartfonów P30, która promowana jest obecnie kampanią teaserową. Premiera serii smartfonów planowana jest na 26 marca.

Jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, szefowa marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska, w części głównej kampanii zobaczymy Roberta Lewandowskiego, międzynarodowego ambasadora marki.

- Po raz pierwszy wykorzystujemy teaser w kampanii telewizyjnej. Chcemy intensywnie zwiększyć wśród konsumentów świadomość, że na rynku pojawi się P30. Ta kampania będzie inna, ponieważ za każdym razem chcemy zaskoczyć konsumenta - dodaje Haller.

Rośnie świadomość marki Huawei

Chiński koncern pochwalił się także rosnącymi wskaźnikami marketingowymi. W porównaniu do roku 2017, w 2018 wśród konsumentów wyższa była świadomość marki (90 proc.), znajomość (78 proc.) i rozpoznawalność (44 proc.).

- Chcemy zmniejszyć różnicę między wskaźnikami świadomości i znajomości marki - mówiła na poniedziałkowym spotkaniu z dziennikarzami Dorota Haller, szefowa marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska.

W tym roku Huawei planuje także zwiększyć wydatki na marketing i komunikację, a także zwiększyć zatrudnienie w tych działach w swoim wewnętrznym zespole. Ma to związek z planami firmy na silniejszą promocję kolejnych segmentów produktów, głównie laptopów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Huawei w 2018 roku miał w Polsce blisko 30 proc. udziałów w rynku smartfonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl