SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HYPERmedia w Tokyo

W połowie lipca, w głównej siedzibie Konica Minolta Holdings Inc. w Tokyo dedykowany zespół projektowy agencji interaktywnej HYPERmedia(ISOBAR) zaprezentował pierwsze projekty stron www Konica Minolta Holdings Inc.

Prototypy layoutów są wynikiem ponad półrocznej pracy analitycznej i consultingowej.
 
Kontrakt pomiędzy HYPERmedia a japońskim holdingiem Konica Minolta został podpisany w styczniu 2006 roku. Zadaniem agencji jest przygotowanie globalnych standardów stron www Konica Minolta, zawierających wytyczne dotyczące m.in. architektury informacji, nawigacji oraz projektu graficznego i prezentacji treści.

W zakresie prac projektowych znajduje się strona główna Konica Minolta, serwisy poszczególnych jednostek biznesowych* holdingu oraz podstrona produktowa. Agencja odpowiedzialna jest także za usprawnienie użyteczności stron WWW (website usability) oraz ich dostępności (website accessibility), umożliwiając tym samym wygodny dostęp, jak najszerszemu gronu odbiorców, w tym osobom niepełnosprawnym.
 
HYPERmedia zaprezentowało przedstawicielom Konica Minolta prototypy layoutów przykładowej strony regionalnej koncernu, skupiającej strony poszczególnych oddziałów holdingu i strony produktowej w dwóch liniach kreatywnych. Zaproponowane rozwiązania nawigacyjne, architektura informacji na witrynach i design oparte zostały o, wcześniej zatwierdzone przez klienta, moodboardy.

„Moodboardy to kompozycje kształtów, gam barwnych, zdjęć, układów typograficznych. To  poszukiwanie klimatu,  projekcja tego, w jaki sposób odnajdujemy- w tym wypadku -wartości marki, jak możemy je przekazać za pomocą środków graficznych. Takie podejście do nowego projektu w fazie przed realizacyjnej pozwala zbudować bazę elementów pomocnych w późniejszym procesie projektowania. Dzięki temu, zanim zaczniemy tworzyć serwis mamy już, np. koncepcje rozwiązań barwnych, czy gotowe kompilacje zdjęć, i dzięki konsultacjom z klientem unikamy błędnych kroków”- tłumaczy Mikołaj Dąbski, senior art director HYPERmedia.

Przygotowane projekty to także wynik dokładnej analizy konkurencji Konica Minolta i trwających trzy miesiące konsultacji w siedzibach głównych koncernu w Stanach Zjednoczonych, w Europie i Azji. 
„Konsultacje z przedstawicielami Konica Minolta w trzech regionach pozwoliły zidentyfikować m.in. cele poszczególnych jednostek biznesowych w aspekcie komunikacji w kanale internetowym oraz rozpoznać ich grupy docelowe.” – mówi Grzegorz Miśta, account manager Konica Minolta po stronie agencji.

Na ostateczny wygląd projektu stron Konica Minolta ma wpływ również fakt, iż koncern koncentruje się aktualnie głównie na sektorze business-to-business. Komunikacja w kanale internetowym, zgodnie z oczekiwaniami przedstawicieli koncernu, ma spełnić kluczową rolę w globalnym sukcesie marki Konica Minolta.

"Te projekty oddają dokładnie to, w jaki sposób widzimy nowe wartości marki Konica Minolta". Słowa przedstawicieli Konica Minolta z tokijskiej centrali, to dowód na to, że zaprezentowane przez agencję prototypy spełniają oczekiwania klienta. Według opinii amerykańskiego oddziału Konica Minolta przedstawione layouty są "oddalone o lata świetlne, od tego, czym Konica Minolta dysponuje w sieci obecnie."
 
Kolejnym etapem pracy HYPERmedia będzie przygotowanie finalnej wersji projektów graficznych stron Konica Minolta bazujących na, wybranej przez klienta, linii kreatywnej.

Dołącz do dyskusji: HYPERmedia w Tokyo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl