SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem

W I półroczu br. wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Dziewczyna”. Zdecydowanym liderem pozostało „Bravo”.

okładka " />

okładka "Bravo"

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w I półroczu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 170 055 egz. i stratę względem I półrocza ub.r. wynoszącą 15,35 proc.

Drugie miejsce zajął miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 83 127 egz., notując spadek wynoszący 2,24 proc.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 4,31 proc. i wyniosła 78 273 egz.

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. Do stycznia br. wydawał je bowiem Ringier Axer Springer Polska (w lutym br. oba pisma się nie ukazały)

W I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 30 828 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 20 090 egz. (ostatnie miejsce, dane za okres: styczeń br. i od marca do maja br., w czerwcu wydany został numer czerwcowo-lipcowy). Tym samym oba pisma w zestawieniu odnotowały największe spadki względem I półrocza ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem o 50,15 proc., a „Popcornu” - o 45,42 proc.

Wirtualnemedia.pl I półrocze
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 170055 200898
Bravo Girl 83127 85029
Twist 78273 81799
Fun Club 74467 75235
13 Magazyn Nastolatki 45792 48226
Popcorn 30828 56483
Dziewczyna 20090 40300


W czerwcu br. w porównania do czerwca ub.r. także liderem było „Bravo” (173 828 egz. sprzedaży ogółem; spadek o 15,70 proc.), wiceliderem - „Bravo Girl” (90 371 egz.; - 0,32 proc.), a trzecie miejsce zajął miesięcznik „Twist” (74 630 egz.; - 8,08 proc.).

Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 45,57 proc. zanotował tutaj „Fun Club”, także wydawany przez Wydawnictwo Bauer. Z kolei najwięcej w tym rankingu stracił „Popcorn” - aż 34,34 proc. „Dziewczyna” nie miała wydania czerwcowego, ale łączone czerwcowo-lipcowe. 

Wirtualnemedia.pl Czerwiec
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 173828 206192
Bravo Girl 90371 90662
Twist 74630 81191
Fun Club 73518 50504
13 Magazyn Nastolatki 54360 48040
Popcorn 31097 47361
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl