SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników

W I półroczu br. najchętniej czytanym tygodnikiem pozostał „Tele Tydzień”, ale żaden magazyn z czołowej dziesiątki nie zanotował wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników liderowała „Przyjaciółka”, a zyskały m.in. „Gala”, „Party” i „Show”.

I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w I półroczu br. po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 30,20 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,61 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane było przez 16,55 proc. respondentów (spadek o 1,54 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,19 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,55 proc. pytanych, o 0,12 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostał “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,93 proc. czytelników, mniej o 1,06 pkt. proc. niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Wirtualnemedia.plI półrocze 2012I półrocze 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień30,20%32,81%
Życie na Gorąco16,55%18,09%
Chwila dla Ciebie13,50%14,19%
Angora11,55%11,67%
Newsweek7,93%8,99%
Auto Świat6,52%7,26%
Wprost6,18%7,36%
Polityka5,95%6,96%
Twoje Imperium4,97%5,33%
To i Owo4,53%6,77%
Na Żywo4,22%4,69%
Gość Niedzielny3,79%4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,65%4,19%
Teleprogramy3,26%3,98%
Uważam Rze inaczej pisane2,89%-
Rewia2,89%3,09%
Super TV2,80%3,19%
Motor2,72%3,08%
Przekrój2,54%3,36%
Świat i Ludzie2,01%2,28%
Imperium TV1,57%1,65%
Tele Max1,49%1,67%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,17%1,46%
Forum1,09%1,52%
Tygodnik Siedlecki0,74%0,77%
Tygodnik Ostrołęcki0,70%0,60%
Gazeta Regionalna0,66%0,39%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,49%0,52%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,49%0,49%
Panorama Leszczyńska0,39%0,34%
Jarmark0,35%0,58%
City (tygodnik bezpłatny)0,28%0,60%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,23%0,26%


Z kolei po najpopularniejszy dwutygodnik w pierwszych sześciu miesiącach br., czyli poradnikową „Przyjaciółką” (Edipresse Polska) sięgało 14,94 proc. czytelników, o 1,73 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,60 proc. do 14,85 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 1,07 pkt. proc. i wyniosło 13,55 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło jednak o 0,48 pkt. proc. do 10,48 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,10 proc. respondentów. Zanotowała wzrost o 1,45 pkt. proc. W pierwszej dziesiątce rankingu dwutygodników zyskały jeszcze „Party”, „Komputer Świat” i „Show”.

Wirtualnemedia.plI półrocze 2012I półrocze 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,94%16,67%
Pani Domu14,85%15,60%
Tina13,55%14,62%
Viva10,48%10,96%
Gala9,10%7,65%
Z Życia Wzięte8,38%8,70%
Party Życie Gwiazd6,87%6,52%
Komputer Świat5,98%5,81%
Tele Świat5,15%5,56%
Show Magazyn o Gwiazdach4,09%4,07%
Takie jest Życie3,84%-
Świat Seriali3,46%3,95%
Sukcesy i Porażki2,99%3,29%
Bravo2,65%3,18%
Bravo Sport2,23%2,41%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,72%-
Flesz Gwiazdy & Styl1,71%-
TV 141,11%1,25%
Monitor Księgowego0,36%0,54%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2011 do czerwca 2011 roku na losowej próbie 24 550 przypadków i w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
evit
Najchętniej czytanym jest wg mnie magazyn GW a dlaczego? Bo po zakupie jednego egzemplarza czytałem do kilkadziesiąt razy w toalecie nic nie pojmując i czytałem także rano i wieczorem.
Czytam i czytam chętnie i nic nie pojmuję. Chętnie czytam ten jeden egzemplarz, nawet po kilkaset razy. więc złe macie wyniki.
odpowiedź
User
zac
Jak to możliwe, że uważam, rze się lepiej sprzedaje od newsweeka, a tu ma prawie trzykrotnie mniej wskazań w waszym badaniu? Urban, czy Lis je zamawiał?
odpowiedź