IDC: 110 mln urządzeń wearables zostanie sprzedanych w 2016 r.

O 38,2 proc. wzrośnie w bieżącym roku globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według IDC, w bieżącym roku na świecie sprzedanych zostanie 110 milionów wearables, w porównaniu do 79,6 miliona w roku ubiegłym. W 2019 roku przekroczona ma zostać granica 200 milionów, a rok 2020 ma zakończyć się wynikiem 237,1 miliona sprzedanych urządzeń.

Najpopularniejsze typy urządzeń z omawianej kategorii to smartwatche i opaski, których łączna sprzedaż ma w 2016 roku sięgnąć 100 milionów sztuk, w porównaniu do 72,2 miliona sztuk w roku 2015. Rozwój całego rynku mają napędzać także inne produkty, w przypadku których IDC przewiduje sprzedaż na poziomie 9,8 miliona sztuk w 2016 roku oraz podwojenie udziału do roku 2020.

grafika

Biorąc pod uwagę inteligentne zegarki i systemy operacyjne, pod kontrolą których pracują, pozycję lidera ma w prognozowanym okresie utrzymać watchOS, stosowany przez Apple w zegarku Apple Watch, ale jego przewaga nad drugim Android Wear od Google znacząco zmaleje. Na dalszych miejscach mają znaleźć się takie platformy jak RTOS, Tizen, Linux i Pebble OS.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu