IDC: wzrosty na rynku sprzedaży procesorów w III kw.

W III kwartale bieżącego roku liczba sprzedanych procesorów komputerowych i uzyskany przychód zwiększyły się w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami odpowiednio o 2,1 i 2,5 proc.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tymczasem wobec analogicznego okresu roku ubiegłego odnotowano wzrosty odpowiednio o 8,6 i 24,1 proc. - podała firma badawcza IDC.

IDC odnotowuje, że sprzedaż procesorów między II a III kwartałem rośnie średnio o 10,6 proc., a przychód o 9,0 proc. To oznacza, że obecne wyniki są słabsze niż zazwyczaj.

Biorąc pod uwagę poszczególne rodzaje procesorów, sprzedaż układów do pecetów przenośnych wzrosła w ujęciu kwartalnym o 1,6 proc., do serwerów o 4,1 proc., a do komputerów stacjonarnych o 2,4 proc. Z kolei rok do roku odnotowano wzrosty odpowiednio o 13,3, 24,4 i 1,7 proc.

Zdecydowanym liderem w III kwartale był tradycyjnie Intel, który pod względem liczby sprzedanych procesorów zanotował 80,4 proc. udziału w rynku. To jednak o 0,3 pkt. proc. mniej niż we wcześniejszych trzech miesiącach. W tym samym czasie drugi AMD zanotował wzrost o 0,2 pkt. proc., do 19,2 proc. rynkowego udziału, a trzecia VIA miała tylko 0,4 proc. udziału w rynku (wzrost o 0,1 pkt. proc.).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication