IdoSell przejął pakiet większościowy węgierskiej platformy Shoprenter

Polski dostawca platformy do prowadzenia sklepów internetowych IdoSell przejął swojego węgierskiego odpowiednika, platformę Shoprenter. Nie ujawniono kwoty transakcji.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
IdoSell przejął pakiet większościowy węgierskiej platformy Shoprenter
Sebastian Muliński i Paweł Fornalski, założyciele IAI (fot. IAI)

IdoSell mogło pozwolić sobie na zakup pakietu większościowego Shoprenter m.in. dzięki wsparciu MCI - polskiego funduszu inwestycyjnego, który wspiera rozwój nowych technologii i od 2019 roku jest większościowym udziałowcem IdoSell.

Jak podkreśla szef IdoSell Paweł Fornalski, Shoprenter to największa w Europie Centralnej (poza Polską) platforma do prowadzenia sklepów internetowych. Zarówno pod względem liczby sprzedawców, jak i obrotów.

„E-handel w Unii Europejskiej bardzo mocno się konsoliduje. To oznacza, że sklep internetowy z jednego kraju coraz częściej sprzedaje do innych państw UE. Taki model funkcjonuje coraz częściej w środowisku płatności, kurierów i logistyki oraz budowania ruchu. Mamy już osobne produkty Google dla Unii Europejskiej, są serwisy sprzedażowe, które działają na całą Europę. Do niedawna technologie sklepowe były dosyć lokalne. Teraz się to zmienia. Potrzebna jest więc skala firm, która dźwignie obsługę w modelu SaaS. Według badań jest on preferowany wśród sprzedawców całej Unii Europejskiej. W efekcie potrzebne jest łączenie się firm lokalnych, tak żeby wspólnie były w stanie wypracowywać większe przychody i zyski. Taka transakcja właśnie ma miejsce – największe platformy polska IdoSell i węgierska Shoprenter, łączą się. To bardzo ciekawe wydarzenie, które może być początkiem większej konsolidacji platform sklepowych i w ogóle sklepów internetowych w Europie Środkowej i Wschodniej” - powiedział Fornalski w rozmowie z ISBnews.

Fornalski dodał, że w przyszłości nie wyklucza kolejnych integracji.

IdoSell (IAI SA) oferuje sklepom internetowym w modelu SaaS platformę wspierającą sprzedaż m.in. poprzez opcje takie jak odroczone płatności PayPo oraz integracje z czołowymi marketplace’ami, m.in. Amazonem. Z platformy IdoSell korzysta obecnie prawie 6,5 tys. sklepów, m.in. e-sklepy eZebra, Humbi, Ministerstwo Dobrego Mydła, Minti Shop, Zoo Art, Paese, Foods by Ann, Sylwia Majdan, Cardio Bunny czy Sugarfree.

Jak pisze IdoSell na swojej stronie, firma obsługuje rocznie transakcje e-commerce na ponad 12,5 mld zł, co daje jej pierwsze miejsce wśród platform e-commerce w Polsce (druga co do wielkości platforma, jak dodano, ma trzy razy mniejszą sumę wartości transakcji). IdoSell obsługuje także firmy z innych krajów Unii Europejskiej, głównie w Niemczech, Czechach, Francji, Słowacji, Hiszpanii, Portugalii i na Węgrzech, a także w Wielkiej Brytanii i USA.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/poczta-polska-ostrzega-przed-phishingiem,7170150103947393a ##

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej