SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IKEA robi real-time marketing na Młodzieżowym Słowie Roku

Sieć IKEA na fali komentarzy po ogłoszeniu śpiulkolotu Młodzieżowym Słowem Roku wykorzystała real-time marketing do promowania swojej oferty.

Article

We wtorek ogłoszono wyniki internetowego konkursu na Młodzieżowe Słowo Roku, którym został śpiulkolot - miejsce do spania, nawiązujące do mema (śpiulkać to ‘spać’). Drugie miejsce zajęła "naura", czyli skrót od na razie; zwrot używany na pożegnanie – przekształcone słowo ‘nara’, oznacza na razie, do zobaczenia. Na "naurę" zagłosowało 9 401 osób. Trzecie miejsce zajęła "twoja stara" (6 665 głosów), która funkcjonuje jako dezaprobująca odpowiedź na pytanie: kto? lub na dowolną inną wypowiedź.

RTM IKEA na Młodzieżowym Słowie Roku

Popularny w internecie news szybko wykorzystała do własnej promocji IKEA. Na profilu szwedzkiej marki na Facebooku pojawił się post real-time marketingowy. "Śpiulkolotnik" - taki podpis dostał model odziany w kołdrę i poduszkę z IKEA, komplet za jedyne 129 złotych.

Grafikę podpisano "Gdy Cię pytają, kim chcesz zostać, jak dorośniesz...". Post w godzinę od publikacji zebrał  ponad 4,3 tys. reakcji, prawie 600 komentarzy i przeszło 200 udostępnień.

Na Facebooku Pizzy Guseppe nic o śpiulkolocie

Kilka tygodni temu trudy pracy administratorów profili social mediowych w związku z wyborem Młodzieżowego Słowa Roku opisano na profilu Pizza Guseppe, co wywołało zachwyt fanów.

"Nie ma większego koszmaru dla admina niż nowy trend w social mediach czy inna okazja do posta real-time marketingowego, serio. To życie w ciągłym stresie, że z popołudniowej drzemki wyrwie mnie informacja, że trzeba podpiąć się pod jakiś trend. I się zaczyna robienie fikołków i szukanie sprytnego połączenia między pizzą a tym nowym serialem czy innym morsowaniem - czytamy post z 15 listopada.

"Ale najgorsze jednak są wybory młodzieżowego słowa roku, zwane inaczej corocznym festiwalem cringu i koszmarem chyba każdego działu social media. Wszystko jedno co się wymyśli, to publika i tak napisze, że koleś od marketingu ma chyba 150 lat i wgl o co chodzi. A na dokładkę co drugi komentarz to gif „how do you do, fellow kids?”. Strach myśleć, jakie słowo wygra w tym roku. W sumie fajnie by było, jakby to był „cringe”, wtedy wszystkie posty z tej okazji będą przynajmniej trafione i nikt się nie doczepi hehe. Szach mat, fellow kids" - podsumowano.

We wtorek na profilu Pizzy Guseppe zamieszczono wpis: "Nie, nie napiszę nic o Pizzy Guseppe w śpiulkolocie, nie ma szans...".

Do śpiulkolotu zaprasza LOT

Real-time marketing przy okazji Młodzieżowego Słowa Roku wykorzystał także LOT.

"A Ty, gdzie byś się wybrał śpiulkoLOTem?" - zapytano na facebookowym profilu przewoźnika, dodając hasztagi #Dreamliner #śpiulkoLOT.

Internauci wybierają Młodzieżowego Słowo Roku

W konkursie na Młodzieżowe Słowo Roku wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób. Organizatorem plebiscytu jest Wydawnictwo Naukowe PWN, w tym roku partnerem inicjatywy jest Uniwersytet Warszawski.

Od 8 listopada trwały obrady Jury w składzie: Marek Łaziński (Uniwersytet Warszawski), Ewa Kołodziejek (Uniwersytet Szczeciński), Anna Wileczek (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), Bartek Chaciński (Polityka). Eksperci analizowali zgłoszone słowa (także pod kątem zgodności z Regulaminem) i wyłonili dwadzieścia najczęściej zgłaszanych, a jednocześnie spełniających kryteria regulaminowe. Można było na nie głosować w drugim etapie, który trwał do 30 listopada br. Głosowanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, internauci oddali w tym czasie aż 68 030 głosów.

Laureaci Młodzieżowego Słowa Roku

W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii plebiscytu nie wybrano zwycięskiego słowa, jak wskazali jurorzy w werdykcie, konkurs "stał się areną walki na słowa".

W roku 2019 młodzieżowym słowem roku został rzeczownik "alternatywka" , oznaczający "dziewczynę o alternatywnych upodobaniach i zachowaniach". Na podium znalazły się "jesieniara" (miłośniczka jesieni) i "eluwina" (wariacja od powitania "elo"). Rok wcześniej wygrał wyraz „dzban”.

Dołącz do dyskusji: IKEA robi real-time marketing na Młodzieżowym Słowie Roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pac
Żenada jakich mało, naprawdę czasami czytając ten portal mam wrażenie, że ludzie których opisujecie żyją w jakiejś alternatywnej rzeczywistości
odpowiedź
User
eocen
Kurde, serio oni wierzą że młodzież mówi takie słowa? Jeszcze naura miało sens, foliarz czy boomer wręcz wydawali się faworytami, ale teraz ciągłe katowanie jakimś zrąbanym śpiulkolotem?? Masakra normalnie
odpowiedź
User
Gg
Naprawdę, kogoś?
odpowiedź