1000 wyświetleń reklamy w ekosystemie Facebooka kosztuje 6,87 zł

Sotrender przeanalizował średnie wydatki na reklamę w ekosystemie Facebooka w 2021 roku. Wynika z niej m.in., że 1000 wyświetleń reklamy w ekosystemie Facebooka to kosz 6,87 zł. Średni koszt kliknięcia to 72 grosze.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
1000 wyświetleń reklamy w ekosystemie Facebooka kosztuje 6,87 zł

W analizie znalazły się między innymi: średni dzienny koszt wyświetlania reklamy w ekosystemie Facebooka, średni CPC i CPM dla każdego miesiąca ubiegłego roku, procentowy podział wydatków na reklamy z uwzględnieniem celu reklamowego, a także dane dotyczące najniższych i najwyższych wskaźników CPC i CPM w wybranych branżach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/profile-mediow-na-facebooku-w-grudniu-najbardziej-angazowaly-pikio-fakt-i-tvn24 ##

72 grosze za jedno kliknięcie w reklamę

Z analizy Sotrendera wynika, że średnia wartość wskaźnika CPC dla reklam na Facebooku i Instagramie w 2021 roku wynosiła 72 gr. Stosunkowo tani, pod kątem kosztów za kliknięcie, był początek roku, zaś najwyższe wartości wskaźnik osiągnął w listopadzie i grudniu. Było to odpowiednio 87 i 89 gr.

Jeśli chodzi o model CPM, 1000 wyświetleń reklamy na Facebooku kosztowało w 2021 roku średnio 6 zł 84 gr. Najwięcej za CPM reklamodawcy płacili tuż przed wakacjami – w maju i czerwcu. Średnia wartość tysiąca odsłon reklamy wynosiła w tych miesiącach odpowiednio 7 zł 76 gr oraz 7 zł 53 gr. Okazało się też, że średnio, reklamodawcy płacili za reklamy tyle samo w grudniu, co w czerwcu.

grafika

Jednymi z najdroższych reklam okazały się te publikowane na profilach osób publicznych: średni CPC dla tych reklam wynosił 2 zł 53 gr, a średni CPM – aż 33 zł 93 gr. Z kolei jedną z najtańszych kategorii był sektor edukacji, instytucji publicznych i organizacji NGO. Średni koszt CPC wynosił dla tych reklam 1 zł 6 gr, a średni CPM – 5 zł 70 gr.

grafika

Wybór odpowiedniego celu reklamowego oraz adekwatne do wartości rynkowych określenie stawek CPC i CPM to najczęstsze wątpliwości, jakie towarzyszą marketerom podczas planowania kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie. Dzięki znajomości średnich kwot wydawanych na reklamę w poszczególnych miesiącach 2021 roku, zaplanowanie kampanii reklamowych na obecny rok może być łatwiejsze, a działania reklamowe bardziej rentowne.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sotrender-ads-co-to-jest-jaka-dziala ##

Ponad 10 zł za jeden dzień wyświetlania reklamy

Według analizy Sotrendera, średni koszt wyświetlania reklamy w ciągu jednego dnia w 2021 roku równał się 10 zł 96 gr, a 5 zł 5 gr wynosiła mediana kosztów ponoszonych za jeden dzień aktywności reklamy.

Na które typy kampanii przeznaczone zostały największe i najmniejsze budżety? Okazuje się, że 27 proc.  wydatków zostało przeznaczonych na reklamy z celem konwersja, a 18 proc. – na kampanie zasięgowe. Dla porównania, tylko 3 proc. wydanych budżetów miało za cel budowanie świadomości marki, a 2 proc. – polubienie strony. Nie były to jednak cele, na które wydanych zostało najmniej środków reklamowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/na-facebooku-mocno-angazuja-pikio-pl-i-oko-press ##

Co więcej, w podziale na 3 grupy celów reklamowych: świadomość, działania i konwersje, aż 43 proc. budżetów zostało przeznaczonych na cele związane z budowaniem świadomości marki (t.j. rozpoznawalność lub zasięg).

Podsumowanie wydatków reklamowych z 2021 roku to pierwsza taka analiza Sotrendera, która dotyczy wyłącznie płatnych działań na Facebooku i Instagramie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski