Ilu abonentów ma Cyfrowy Polsat? Na koniec czerwca miał 3,472 mln

Cyfrowy Polsat miał 3,472 mln abonentów na koniec I połowy 2011 r., co oznacza wzrost o 6,4% r/r, wynika z raportu spółki. ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) wzrósł w tym okresie o 1,9% do 36,6 zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Liczba abonentów pakietu familijnego, czyli podstawowej oferty spółki, wzrosła w ciągu roku o 4,4% do 2,706 mln osób. W tym czasie liczba klientów tańszego pakietu 'mini' wzrosła o 14,2% do ponad 766 tys. W ciągu I półrocza średnie ARPU kształtowało się na poziomie 43,4 zł w przypadku pakietu familijnego i 11,5 zł jeśli chodzi o pakiet 'mini'.

Średnie ARPU, we wszystkich pakietach, wyniosło 36,6 zł (wzrost o 1,9% r/r) w całej I połowie roku, natomiast w samym II kw. kształtowało się na poziomie 36,3 zł i było o 2,0% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Spółce udało się też obniżyć koszt pozyskanie klienta. Wskaźnik mierzący ten wynik (SAC) spadł o 5,5% do 117,9 zł w całej I połowie roku i o 3,7% do 110,4 w samym II kwartale.

Równocześnie obniżył się wskaźnik odpływu klientów (Churn), który wyniósł 9,1% w I połowie roku wobec 10,0% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Narastająco w I poł. 2011 roku spółka miała 145,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 153,13 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1031,18 mln zł wobec 742,26 mln zł. W trakcie II kwartału grupa zaczęła konsolidować wyniki TV Polsat.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?