SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska ze wzrostem liczby abonentów. 37 mln zł mniej zysku wskutek braku opłat za roaming

Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 10,51 mln klientów, w tym 6,99 mln abonentów (294 tys. więcej niż rok wcześniej). W pierwszym kwartale operator zanotował spadek wpływów o 0,2 proc. oraz skorygowanego zysku EBITDA o 7 proc. (do czego przyczynił się głównie braku opłat za roaming w Unii Europejskiej).

Article

W skali roku liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się z 10,23 do 10,51 mln. Liczba użytkowników ofert na kartę minimalnie zmalała, natomiast przybyło 294 tys. abonentów. W samym pierwszym kwartale br. liczba abonentów wzrosła o 69 tys.

T-Mobile Polska podkreśla, że wskaźnik odejść klientów sieci (churn) osiągnął najniższy poziom od pierwszego kwartału 2016 roku, ponadto umowy z operatorem podpisują jego dawni użytkownicy. Firma podkreśla to w trwającej od dwóch miesięcy kampanii reklamowej, w której pierwszej odsłonie Dorota Wellman witała klientów wracających do T-Mobile.

- Od samego początku moim celem jest zbudowanie pozycji T‑Mobile jako najlepszego dostawcy usług na rynku. Z satysfakcją obserwuję, jak szybko ta strategia, którą skoncentrowaliśmy na polepszeniu istniejących i stworzeniu nowych punktów styku klientów z firmą, przynosi efekty. Rozbudowując sieć sprzedaży, wprowadzając zmiany w obsłudze klienta i rozszerzając funkcjonalności kanału on-line, postawiliśmy na jakość i dostępność wszystkich punktów kontaktu z klientem. Badania satysfakcji klientów pokazują, że te starania przynoszą widoczne rezultaty - wylicza Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska od marca ub.r.

Wpływy operatora w minionym kwartale wyniosły 1,51 mld zł, o 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast skorygowany zysk EBITDA formy zmalał o 7 proc. - z 431 do 401 mln zł.

T-Mobile zaznacza, że z powodu braku opłat za roaming w Unii Europejskiej zysk EBITDA zmalał w skali roku o 37 mln zł. W minionym kwartale ilość danych przesłanych w roamingu przez klientów operatora  wzrosła niemal pięciokrotnie

Za to inne czynniki spowodowały wzrost tego wskaźnika o 7 mln zł.

T-Mobile Polska podaje, że w marcu zakończył trwający rok program rozbudowy sieci swoich placówek. W ramach projektu otwarto 110 nowych sklepów, w tym osiem w pierwszym kwartale br.

Za kolei w styczniu rozpoczęto proces modernizacji i instalacji nowej wizualizacji w dotychczasowych sklepach T-Mobile. Do końca marca zrealizowano to w 43 punktach sprzedaży.

Ponadto w T‑Mobile Polska rozpoczął testy zmierzające do zmian w sposobie wykorzystania posiadanych częstotliwości. W efekcie w minionym kwartale uruchomionych zostało kilkanaście stacji oferujących agregację 4 pasm z maksymalną prędkością przesyłania danych wynoszącą do 590 Mbps. Łącznie T‑Mobile ma już ponad 4250 stacji z agregacją pasma.

- To odpowiedź na rosnącą konsumpcję danych wśród naszych klientów, którzy w ujęciu rok do roku przesłali o 150 proc. więcej danych w sieci LTE. Co nie mniej ważne, inwestycje mają przygotować naszą sieci szkieletową do zwiększonych obciążeń wynikających z obsługi nowych usług, które niedługo przedstawimy. Dlatego, pomimo że nasza sieć LTE dociera już blisko do 100 proc. populacji zamierzamy przeznaczyć na inwestycje podobne środki jak w latach ubiegłych - zapowiada Andreas Maierhofer.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ze wzrostem liczby abonentów. 37 mln zł mniej zysku wskutek braku opłat za roaming

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
senior
Doyrzymuja swoich obietnic, sa blizej z klientem , nowe punkty i obsluga i w koncu sa w stanie inwestowac.
odpowiedź
User
Kamil
Akcja likwidacja miejsc pracy (o ok. 1/3 w całej Polsce), dalej trwające eldorado w rozliczaniu faktur przez pracowników czy słynne 4gr za sprawdzenie salda w prepaidzie - T-Mobile, takich rzeczy się nie zapomina.
odpowiedź
User
4ósemki
trzeba przyznać, ze przychody to stabilne sa w porownianiu rok do roku
odpowiedź
User
Victory
A tam @kamil jak to w polszy.. typowy polak, typowa polska wypowiedz, o dobrych rzeczach nie pamietac, zle wypominac do konca zycia. Tmobile sie rozwija, buduje sam infastrukture a nie pozyskuje od innych. Internet domowy hula, jestem zadowolony.
odpowiedź
User
Remmek
No ja na pewno nie zawyżam statystyki, przneiosłem się od nich do Mobilie vikings na prpeaid i żałuję że przez tyle lat tam byłem. Szkoda że nie dbają o stałych klientów tak jak o promocje swojej sieci..
odpowiedź