SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport)

Relacje z ZIO w Pjongczangu w TVP1 śledziło średnio 622 tys. widzów, w TVP2 - 292 tys., w TVP Sport - 15 tys., w Eurosporcie 1 - 97 tys., a w Eurosporcie 2 - 29 tys. Sumaryczne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 41,01 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Kamil Stoch, fot. Eurosport Article

Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP1. Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 622 tys. osób, w grupie 16-49 - 176 tys., a w 16-59 - 290 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,93 proc., 10,08 proc. i 11,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wszystkie relacje związane z igrzyskami na antenie Dwójki śledziło odpowiednio 292 tys., 88 tys. i 16-59 - 142 tys. osób. Udziały tych transmisji wyniosły odpowiednio 6,12 proc., 5,10 proc. i 5,51 proc.

Audycje związane igrzyskami olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 15 tys. widzów (0,17 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 2 tys. osób (0,08 proc. udziału), a w 16-59 - 4 tys. osób (0,08 proc. udziału).

ZIO w Pjongczangu szeroko były relacjonowane w kanałach Eurosportu. W Eurosport 1 śledziło je odpowiednio 97 tys., 21 tys. i 38 tys. widzów, a w Eurosporcie 2 - 29 tys., 10 tys. i 15 tys. Zawody pokazywały również trzy dodatkowe kanały Eurosportu uruchomione specjalnie na czas igrzysk, ale nie były one objęte badaniem Nielsen Audience Measurement.

Dla porównania, transmisje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.

Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 9 do 25 lutego 2018 roku zarówno w Telewizji Polskiej jak i w Eurosporcie zgromadziły transmisje związane ze skokami narciarskimi.

Wpływy reklamowe TVP i Eurosportu z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie 41,01 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 24,62 mln zł, Dwójka - 9,91 mln zł, Eurosport 1 - 3,79 mln, a Eurosport 2 - 2,69 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 8,44 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (2,44 mln zł) i Orlen (2,02 mln zł).

Przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 25,26 mln (71,21) Polaków.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Świętokrzyski
Jest jakaś szansa zobaczyć zestawienie top 20 transmisji olimpijskich? Jestem strasznie ciekawy jaka oglądalność miał u nas finał hokeja. Pozdrawiam
24 9
odpowiedź
User
Lojza
Aflofarmu to chyba już pół Polski nienawidzi...
21 10
odpowiedź
User
Marek
Fatalne wyniki Igrzysk. Mimo złej pory emisji chyba nikt nie spodziewał się tak złych wyników. Spadki w stosunku do Soczi są ogromne.
20 9
odpowiedź
User
Byg
I po co transmitować na głównych antenach TVP całe igrzyska? Wystarczą tylko skoki, resztę i tak ogląda mniej osób niż normalnie emitowane w tym czasie programy.
15 13
odpowiedź
User
Waidmanns
Chcialem pogratulowac norweskim zawodnikom zdobycia zlotego medalu w konkursie druzynowym w Skokach Narciarskich.Pozdrawiam goraco druzyne z Norwegii oraz widzow Eurosport.
10 12
odpowiedź