IMS: Android zdobędzie w 2011 r. 15 proc. rynku tabletów

W najbliższych miesiącach tablety oparte na platformie Android będzie mieć w swojej ofercie kilkunastu producentów. Dzięki temu stworzony przez Google system ma zdobyć w 2011 roku 15,2 proc. globalnego rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza IMS Research, według której do roku 2015 udział Androida w rynku tabletów zwiększy się do 28,4 proc.

"Dostępność tabletu Galaxy Tab Samsunga u takich operatorów komórkowych jak AT&T w USA szybko zwiększy rynkową obecność Androida" - stwierdziła Anna Hunt, główny analityk IMS.

Wśród producentów, którzy zaoferują tablety na Androidzie, firma badawcza wymienia (oprócz Samsunga) m.in. Acera, Cisco, Della, Motorolę, OpenPeak i Viewsonic.

IMS prognozuje także, że 7,8 proc. rynku tabletów zdobędą w przyszłym roku urządzenia oparte na innym systemie niż te oferowane przez Apple (iOS), Google (Android) i Microsoft (Windows). Większość z nich będą stanowić produkty RIM (BlackBerry Tablet OS) i HP (webOS), a segment ten ma zanotować wzrost do 19,3 proc. rynkowego udziału w roku 2015.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Fibak próbował zablokować podcast Wojewódzkiego i Kędzierskiego. Autorka głośnego tekstu: czułam zażenowanie

Fibak próbował zablokować podcast Wojewódzkiego i Kędzierskiego. Autorka głośnego tekstu: czułam zażenowanie

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

"Patrzcie i uczcie się od niego wszyscy". Ta marka miała zniknąć, ale Plusha uratował trochę szalony marketing z misiem

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Nowa stacja w telewizji naziemnej? KRRiT ogłosi konkurs

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Polsat usunął kontrowersyjny materiał z "Halo tu Polsat". "Powinien wyglądać inaczej"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej

KRRiT przelewa zaległości. Ponad 23 mln zł dla Telewizji Polskiej