SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IMS kupił Audio Marketing, na początek zapłacił 4,25 mln zł

Zajmująca się marketingiem sensorycznym firma IMS przejęła 10 proc. udziałów spółki Audio Marketing dostarczającej usługi muzyczne do punktów sprzedaży. Na początek zapłaciła jej poprzednim właścicielom 4,25 mln zł, pozostała część ceny będzie zależała od wyników Audio Marketing w 2022 roku.

Article

Audio Marketing działa od 20 lat, obecnie w modelu abonamentowym dostarcza usługi muzyczne do ok. 7,6 tys. punktów w Polsce i za granicą, głównie średnio i małopowierzchniowych placówek z branży FMCG.

- Przejęcie AM (Audio Marketing - przyp.) to dla emitenta (czyli IMS - przyp.) bardzo istotny krok mający na celu konsolidację rynku marketingu sensorycznego w Polsce oraz jeszcze silniejsze wzmocnienie pozycji emitenta jako lidera rynku w Polsce. Zarząd emitenta dostrzega liczne synergie wynikające z przejęcia AM. W skład tych synergii wchodzi przede wszystkim możliwość wprowadzenia do części klientów AM szerokiego portfolio usług Grupy IMS aromamarketingu, Digital Signage, usług reklamowych audio (synergie przychodowe). Występują również istotne możliwości dotyczące oszczędności kosztowych (synergie kosztowe) - wyliczono w komunikacie giełdowym IMS.

- AM bardzo dobrze podobnie jak przejęta przez Emitenta w październiku 2018 roku APR Sp. z o.o. poradziła sobie z kryzysem koronawirusowym, odnotowując w 2020 roku wzrost zysków na każdym poziomie i bardzo dobrą płynność finansową - zaznaczono.

Z uwzględnieniem przejętej spółki Grupa IMS obsługuje w modelu abonamentowym ok. 28,4 tys. lokalizacji.

4,25 mln zł już zapłacone

IMS za kupione udziały Audio Marketing zapłaciła już 4,25 mln zł brutto. Pozostała część ceny będzie zależeć od zysku netto osiągniętego przez przejętą spółkę w przyszłym roku. Jeśli zysk będzie wynosił od 750 tys. zł do 1,75 mln zł cena sięgnie od 1,55 do 6,5 mln zł brutto.

- W przypadku niewypracowania przez AM w okresie rozliczeniowym co najmniej 750 000,00 zł zysku netto skalkulowanego wg reguł opisanych powyżej ale jednocześnie wypracowania zysku netto równego lub większego niż 500 000,00 zł, dotychczasowi wspólnicy AM zapłacą na rzecz IMS kwotę gwarancyjną w łącznej wysokości 500 000,00 zł. W przypadku wypracowania zysku netto w okresie rozliczeniowym niższego niż 500 000,00 zł, dotychczasowi wspólnicy AM zapłacą na rzecz IMS kwotę gwarancyjną w łącznej wysokości 1 000 000,00 zł - dodano w komunikacie IMS.

Dotychczasowi wspólnicy w Audio Marketing mają zagwarantowane zatrudnienie przez najbliższe pięć lat, a dwóch z nich w tym okresie będzie nadal zasiadać w zarządzie spółki. Ich wynagrodzenie ustalono w oparciu o kwoty, które zarobili w 2019 i 2020 roku.

W pierwszym kwartale br. grupa IMS zanotowała 7,17 mln zł przychodów i 64 tys. zł straty netto, wobec 10,41 mln zł wpływów i 892 tys. zł zysku netto rok wcześniej.

Firma jest notowana na warszawskiej giełdzie, we wtorek po południu przy kursie 3,59 zł jej kapitalizacja wynosiła 111,65 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IMS kupił Audio Marketing, na początek zapłacił 4,25 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl