SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IMS opracował zapach „Effie Awards” oraz wręczy na Gali nagrodę specjalną: „Zapach Zwycięstwa”

Jak pachnie zwycięstwo? Czy współczesne możliwości technologiczne w połączeniu z wiedzą pozwalają na stworzenie uniwersalnego zapachu odzwierciadlającego stan emocjonalny lub markę? Na to pytanie odpowiada IMS, lider branży marketingu sensorycznego oraz partner merytoryczny SKM SAR Effie Awards, najważniejszego wydarzenia branży komunikacyjnej. IMS, który na co dzień specjalizuje się w brandingu sensorycznym, przygotował dla konkursu unikatowy projekt – „Zapach Effie”, a na potrzeby tegorocznej Gali SKM SAR Effie Awards powstała nagroda specjalna od IMS: „Zapach Zwycięstwa”.

Euforia, satysfakcja, radość – według ankiet przeprowadzonych przez IMS z jurorami SAR Effie Awards z tymi uczuciami powszechnie kojarzy się zwycięstwo. Przy pytaniu o zapach zwycięstwa padały wielorakie odpowiedzi, od woni parującego asfaltu towarzyszącej pierwszym wiosennym deszczom po zapach czerwonego wina. Wśród wszystkich wypowiedzi, najczęściej powtarzającymi się cechami aromatu zwycięstwa były: intensywność, świeżość oraz czystość.

O uczuciach związanych z odniesieniem zwycięstwa z pewnością dużo wiedzą osoby, które zostały wyróżnione nagrodami Effie Awards, prestiżowego konkursu marketingowego cenionego na całym świecie. Od 47 lat na świecie, a także od 16 lat w Polsce Effie wyznacza standardy i trendy w komunikacji marketingowej i nagradza tych, którzy na tym polu odnieśli największy sukces. Specjalnie dla polskiej edycji Effie Awards organizowanej przez SKM SAR firma IMS skomponowała „Zapach Effie”, element brandingu sensorycznego. – SKM SAR Effie Awards nagradza firmy i brandy, które prowadzą najbardziej efektywną komunikację z konsumentami, odnosząc sukcesy sprzedażowe i wizerunkowe. Marketing sensoryczny zajmuje w komunikacji coraz ważniejszy obszar – to nowe pole naszego zaangażowania emocjonalnego, budowania silnej emocjonalnej więzi odbiorcy z brandem, bo przecież węch, to jeden z naszych najważniejszych zmysłów. Chcieliśmy w komunikacji marki Effie wykorzystać zapach i branding sensoryczny, by wręczenie nagród Effie nie było jedynie doświadczeniem intelektualnym, ale również zmysłowym – mówi Anna Zimecka Project Director SKM SAR.

W procesie tworzenia aromatu Effie wykorzystana została struktura wartości konkursu, czyli: ambicja, inspiracja oraz sukces. Do każdej z tych wartości zespół aromadesignerów z IMS przyporządkował konkretne aromaty. Szypr reprezentuje ambicję - to zapach kojarzony z luksusem, elegancją i prestiżem. Perfumy na bazie aromatu szyprowego idealnie pasują do osób niezwykle ambitnych, dążących do celu, a tym samym najczęściej odnoszących sukces. Inspiracje odzwierciedla aromat drzewny, który jest stonowany i głęboki, a także dodaje energii oraz wiary we własne możliwości. Zapach sukcesu to woń cytrusów. To aromat, który zapewnia chłodzące i orzeźwiające doznania. Rezultatem tej kombinacji jest unikalny zapach kojarzony z elegancją, luksusem i tajemniczością – „Zapach Effie”, który IMS zaprezentuje na październikowej Gali SKM SAR Effie Awards.

Dodatkową atrakcją uroczystej Gali Effie będzie prezentacja stworzonego specjalnie na tę okazję „Zapachu Zwycięstwa”. Na podstawie opinii i sugestii jurorów tegorocznej edycji SKM SAR Effie Awards skomponowana została mieszanka aromatu zwycięstwa. – Zapach Zwycięstwa jest taki, jak osoby, które odnoszą je w konkursie Effie: pełen dynamizmu i pasji – mówi Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy z IMS. – Marketing sensoryczny pozwala jeszcze silniej przeżywać emocje, stąd pomysł, by tegorocznych zwycięzców Effie nagrodzić dodatkowo dedykowanym specjalnie dla nich zapachem – dodaje specjalista.

Jak zatem pachnie zwycięstwo? Jak mówi Jarosław Grzesica, Dyrektor Marketingu i PR IMS –To unikalne połączenie takich nut zapachowych jak, lemon verbena, konwalia, gardenia, paczula, a także zapach ambry, który jest nie tylko bardzo intensywny, ale i bardzo rzadki. Jak pachnie cała kompozycja? Tego dowiedzą się zwycięzcy XVI SKM SAR Effie Awards.

Finalne efekty prac zespołu IMS zostaną zaprezentowane podczas Gali SKM SAR Effie Awards, która odbędzie się 12 października 2015 roku w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Podczas Gali wszyscy uczestnicy zapoznają się z „Zapachem Effie”, a triumfatorzy poszczególnych kategorii otrzymają dodatkowo niepowtarzalny „Zapach Zwycięstwa”.

Wywiad z Wiolettą Kowalczyk-Żelek, SKM SAR Effie Awards

SKM SAR Effie Awards to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży komunikacji marketingowej. Czym wyróżnia się ten konkurs spośród innych?
To proces oceny i przyznanie nagród dla najlepszych prac przez eksperckie grono jurorów sprawia, że nagroda Effie jest jednym z najważniejszych wyróżnień, jakim może być nagrodzona kampania oraz jej twórcy, zarówno po stronie agencji, jak i marketingów firm. Kampanie mogące zwyciężyć w Effie to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Effie nie jest „konkursem piękności” – ocena wyzwania, idei, rozwinięcia (w tym kreacji) jest istotna tylko w kontekście realizacji ambitnych celów kampanii. Innymi słowy dobre wyniki to warunek konieczny, ale niewystarczający do uzyskania nagrody Effie. Jeśli kampania była efektywna, ale nie była kreatywna i innowacyjna to zmarnowano szansę na jej większą efektywność.

W tym roku Grupa IMS po raz pierwszy została partnerem merytorycznym SKM SAR Effie Awards. Co Pani zdaniem IMS może wnieść do wydarzenia?
Techniki wykorzystywane przez marketing sensoryczny z roku na rok zyskują na popularności. Bardzo dynamicznie rozwija się zarówno digital signage, jak i audiomarketing oraz aromamarketing. Nawiązanie współpracy z liderem na tym rynku, czyli firmą IMS, było dla nas naturalnym krokiem. Zależy nam, aby IMS pokazał, jak wykorzystać najnowsze technologie do budowania relacji z odbiorcami i konsumentami. Czekamy nie tylko na pierwszą oficjalną prezentację „Zapachu Effie", lecz także na nagrodę specjalną przygotowaną przez IMS, czyli "Zapach Zwycięstwa".

Wspólnie z IMS pracujecie nad "Zapachem Effie”. To element brandingu sensorycznego. Jaki praktyczny aspekt ma ten proces dla uczestników Gali?
Możliwość poznania "Zapachu Effie" podczas tegorocznej Gali, to szansa, by sprawdzić, jak branding sensoryczny funkcjonuje w praktyce i przekonać się, czy jest skuteczny. Uczestnicy Gali, którzy dotychczas rozumieli i wiedzieli, czym jest Effie Awards, będą mogli teraz poznać jej nowy sensoryczny wymiar.

Jak według Pani "pachnie Effie"?
Moim zdaniem ten zapach powinien odzwierciedlać cechy marki Effie: sukces, ambicję, inspiracje i być kojarzony z prestiżem, elegancją i luksusem.

IMS sensory podjęło się wyjątkowego zadania: stworzenia "Zapachu Zwycięstwa”, który będzie stanowił jedną z nagród, wręczanych podczas Gali Effie 2015. Proszę powiedzieć z jakimi zapachami Pani kojarzy się zwycięstwo?
Zapach odgrywa bardzo dużą rolę w codziennym życiu każdego z nas. Przywołuje wspomnienia np. zapach świeżo skoszonego siana najczęściej kojarzy się z latem, zapach informuje np. o świeżości produktów, ostrzega przed zagrożeniem (dym – pożar). Euforia, satysfakcja, radość – z tymi uczuciami kojarzy mi się zwycięstwo. Jak zatem pachnie zwycięstwo? Tego dowiemy się już 12 października.

Jakie znaczenie dla SKM SAR Effie Awards ma wypracowanie tych zapachów?
Budując markę, która ma wyróżniać się na rynku trzeba myśleć o niej w sposób kompletny, należy wziąć pod uwagę wszystkie zmysły, a nie tylko przekaz wizualny. Jeszcze niedawno, branding i komunikacja marketingowa skupiały się tylko i wyłącznie na zmyśle wzroku. Rozwiązania z obszaru brandingu sensorycznego, zajmują w komunikacji coraz ważniejszy obszar. Dla nas, to umocnienie pozycji autorytetu w zakresie wyznaczania standardów i trendów, wzmocnienie wizerunku marki wśród naszych odbiorców i zbudowanie z nimi emocjonalnej więzi.
 

IMS S.A. – lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży obejmują trzy grupy usług:
• Audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;
• Digital Signage– produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na  ekranach plazmowych;
• Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki oraz specyfikę miejsca sprzedaży.
IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu prawie 200 mln kontaktów miesięcznie.
Misją Grupy IMS jest wspierać partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować do osiągania wymiernych efektów.

Więcej informacji na temat IMS:
www.ims.fm

 

 

Dołącz do dyskusji: IMS opracował zapach „Effie Awards” oraz wręczy na Gali nagrodę specjalną: „Zapach Zwycięstwa”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kol
Jacy ludzie, taki konkurs. Sciemy w zgloszeniach na ktore nikt nie zwraca uwagi (a zazwyczaj nie chce), towarzystwo wzajemnej adoracji promujace w grupach jurorskich wybrane zgloszenia kolezanek i kolegow oczywiscie najezdzajace na reszte, nierzetelne ocenianie prac, nieprzygotowani czlonkowie jury nie znajacy wiekszosci ocenianych przez siebie kampanii (no kurcze cala ostatnia noc mi zajelo przegladanie zgloszen i juz nie mialam/em sily) i tak dalej, i tak dalej... Kto byl w jury ten wie.
odpowiedź