SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Indeks prędkości dostawców internetowych Netfliksa w grudniu 2022

Indeks prędkości dostawców internetowych Netfliksa to wskaźnik jakości odtwarzania materiałów z serwisu w czasie największej oglądalności zapewnianych przez danego dostawcę usług internetowych.

Nie jest to wskaźnik ogólnej jakości innych usług/danych udostępnianych w sieci dostawcy usług internetowych. Wyższa prędkość przesyłania materiałów z serwisu Netflix przeważnie oznacza lepszą jakość obrazu, szybsze uruchamianie odtwarzania oraz mniejszą liczbę zakłóceń.

Grudzień okazał się stosunkowo stabilnym miesiącem w Indeksie prędkości dostawców internetowych Netfliksa, czyli comiesięcznym zestawieniu dostawców usług internetowych zapewniających najlepsze warunki korzystania z serwisu.

W porównaniu z listopadem 213 dostawców poprawiło wynik o 0,2Mb/s, 217 dostawców utrzymało dotychczasowy wynik, a dwóch dostawców — firmy Viettel i VNPT z Wietnamu — zanotowało spadek o 0,2 Mb/s, odpowiednio do wartości 3,2 Mb/s i 3,4 Mb/s.
W grudniowym indeksie pojawił się również nowy dostawca z Włoch — Iliad Italia. Firma zadebiutowała w zestawieniu z prędkością 3,8 Mb/s, osiągając jeden z najlepszych wyników we Włoszech.

Polscy dostawcy usług internetowych

W Polsce najlepszy wynik w grudniu osiągnęła Inea, Orange (światłowód), UPC i Vectra ze średnią prędkością 3,8 Mb/s.

Łącznie 17 krajów osiągnęło w grudniu najwyższy wskaźnik jakości ze średnią prędkością 3,8 Mb/s: Belgia, Dania, Hiszpania, Holandia, Hongkong, Islandia, Izrael, Kanada, Korea Południowa, Norwegia, Portugalia, Singapur, Szwajcaria, Szwecja, USA, Węgry i Wielka Brytania. W zestawieniu brak Polski.

Netflix ze wzrostem liczby subskrybentów

Na koniec września ub. r. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym, jak w pierwszym kwartale br. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale ub. r. Netflix spodziewał się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna — z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto — z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we wrześniu ub. r. Netfliksa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Dołącz do dyskusji: Indeks prędkości dostawców internetowych Netfliksa w grudniu 2022

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl