SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi są sceptyczni

Spółka Info-TV-FM liczy, że już w tym roku podpisze pierwsze umowy z operatorami telekomunikacyjnymi, którzy będą odsprzedawać usługę uruchomionej właśnie telewizji mobilnej DVB-H. Zapytani przez nas operatorzy komórkowi przyznają jednak, że nie są ofertą zainteresowani.

Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi są
sceptyczni

"Trwają rozmowy z operatorami. Bawi nas sytuacja w której rozmawiamy z dużym zespołem roboczym znaczącego operatora, a jego rzecznik nieoficjalnie informuje, że jego firma nie jest zainteresowana usługą. Traktujemy to jako element negocjacji" - twierdzi prezes funduszu Magna Polonia (który jest głównym udziałowcem Info-TV-FM) Albert Kuźmicz.

W ostatnich dniach pojawiło się kilka doniesień medialnych zgodnie z którymi operatorzy sieci komórkowych nie są zainteresowani sprzedawaniem usługi telewizji mobilnej. Pytani wczoraj przez nas operatorzy komórkowi potwierdzili to jednak oficjalnie.

- Zakończyliśmy rozmowy z Info-TV-FM. Nie jesteśmy zainteresowanie tą ofertą - powiedział nam Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play.

- Przeanalizowaliśmy propozycję, którą otrzymaliśmy od Info- TV-FM. Jednak w obecnych warunkach rynkowych nie widzimy w niej wartości biznesowej - poinformował nas Andrzej Pomarański z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora Ery.

W podobnym tonie wypowiedzieli się Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, właściciela Orange: - Info-FM-TV złożyło Orange wstępną propozycję współpracy. Na dziś nie spełnia ona naszych biznesowych oczekiwań. Dlatego raczej sceptycznie odnosimy do możliwości podjęcia współpracy z Info-FM-TV w tym obszarze oraz Adam Suchenek, rzecznik Polkomtela (operator sieci Plus): - Polkomtel jest otwarty na racjonalne propozycje biznesowe. Jeśli Info-TV-FM przedstawi nam taką, to ją rozważymy. W tej chwili nie prowadzimy negocjacji z nimi, ponieważ ich oferta jest bardzo ogólna, brakuje w niej wielu istotnych elementów np. gwarancji parametrów jakościowych.

Info-TV-FM wygrało konkurs na operatora telewizji mobilnej zorganizowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE), pokonując firmę, której udziałowcami byli czterej infrastrukturalni operatorzy telefonii mobilnej. Zgodnie z koncesją nie może jednak prowadzić sprzedaży detalicznej tej usługi.

"Liczymy, że pierwsze umowy z operatorami telekomunikacyjnymi podpiszemy jeszcze w tym roku, ze względu na czas wdrożenia usługi pierwsze przychody mogą pojawić się dopiero w 2010 r." - powiedział dziennikarzom członek zarządu Info-TV-FM Jerzy Cegliński. Zaznaczył, że spółka nie nastawia się na sprzedanie swojej oferty wszystkim operatorom telefonii komórkowej, choć technicznie jest w stanie to zrobić. Rozmawia natomiast również z innymi firmami telekomunikacyjnymi, w tym z operatorami platform cyfrowych oraz dostawcami telewizji kablowej.

Spośród platform satelitarnych ofertą telewizji mobilnej zainteresowana jest spółka Canal+ Cyfrowy, operator Cyfry+. Dorota Zawadzka, rzecznik prasowa firmy, potwierdziła, że prowadzone są rozmowy z Info-TV-FM. Potencjalnie rolą operatora detalicznego zainteresowany jest też Cyfrowy Polsat. - Rozważymy to po otrzymaniu oferty współpracy od operatora i zapoznaniu się z jej szczegółami - zaznacza jednak Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu. Ze spółki ITI Neovision, właściciela N, nie otrzymaliśmy wczoraj odpowiedzi.

Info-TV-FM poinformowało, że uruchomiło już telewizję mobilną w Warszawie w wersji pilotażowej. Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, że do końca roku usługa będzie dostępna w dziesięciu miastach.

W ofercie spółki znajduje się obecnie 12 programów telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN24, TV Puls, MiniMini, ZigZap, TVSilesia, Eska TV, iTV, Tele 5, Edusat Bis oraz Kino Polska) oraz 8 radiowych (Tok FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio Oko, Radio Ram, RMF Maxxx Kraków, RMF FM i Radio Zet). Niebawem spółka zamierza rozszerzyć ofertę m.in. o Eurosport, MTV Polska oraz kanały Polsatu.

Spółka przedstawiła wyniki badania zrealizowanego przez PwC z której wynika, że usługa telewizji mobilnej w Polsce może mieć 200 tys. abonentów w 2012 r. a docelowo 1,3 mln. Kuźmicz uznał te szacunki za ostrożne, równocześnie nie chciał poinformować przy jakiej liczbie abonentów usługa będzie rentowania dla Info-TV-FM. Koszt kontentu dla 1 mln użytkowników określono na ok. 30 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi są sceptyczni

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl