SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi sąsceptyczni

Spółka Info-TV-FM liczy, że już w tym roku podpisze pierwsze umowyz operatorami telekomunikacyjnymi, którzy będą odsprzedawać usługęuruchomionej właśnie telewizji mobilnej DVB-H. Zapytani przez nasoperatorzy komórkowi przyznają jednak, że nie są ofertązainteresowani.

"Trwają rozmowy z operatorami. Bawi nas sytuacja wktórej rozmawiamy z dużym zespołem roboczym znaczącego operatora, ajego rzecznik nieoficjalnie informuje, że jego firma nie jestzainteresowana usługą. Traktujemy to jako elementnegocjacji" - twierdzi prezes funduszu Magna Polonia(który jest głównym udziałowcem Info-TV-FM) Albert Kuźmicz.

W ostatnich dniach pojawiło się kilka doniesień medialnych zgodniez którymi operatorzy sieci komórkowych nie są zainteresowanisprzedawaniem usługi telewizji mobilnej. Pytani wczoraj przez nasoperatorzy komórkowi potwierdzili to jednak oficjalnie.

- Zakończyliśmy rozmowy z Info-TV-FM. Nie jesteśmy zainteresowanietą ofertą - powiedział nam Marcin Gruszka, rzecznik prasowysieci Play.

- Przeanalizowaliśmy propozycję, którą otrzymaliśmy od Info- TV-FM.Jednak w obecnych warunkach rynkowych nie widzimy w niej wartościbiznesowej - poinformował nas Andrzej Pomarański z biuraprasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatoraEry.

W podobnym tonie wypowiedzieli się Wojciech Jabczyński,rzecznik Grupy TP, właściciela Orange: - Info-FM-TVzłożyło Orange wstępną propozycję współpracy. Na dziś nie spełniaona naszych biznesowych oczekiwań. Dlatego raczej sceptycznieodnosimy do możliwości podjęcia współpracy z Info-FM-TV w tymobszarze oraz Adam Suchenek, rzecznik Polkomtela (operator sieciPlus): - Polkomtel jest otwarty na racjonalne propozycje biznesowe.Jeśli Info-TV-FM przedstawi nam taką, to ją rozważymy. W tej chwilinie prowadzimy negocjacji z nimi, ponieważ ich oferta jest bardzoogólna, brakuje w niej wielu istotnych elementów np. gwarancjiparametrów jakościowych.

Info-TV-FM wygrało konkurs na operatora telewizji mobilnejzorganizowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE),pokonując firmę, której udziałowcami byli czterej infrastrukturalnioperatorzy telefonii mobilnej. Zgodnie z koncesją nie może jednakprowadzić sprzedaży detalicznej tej usługi.

"Liczymy, że pierwsze umowy z operatorami telekomunikacyjnymipodpiszemy jeszcze w tym roku, ze względu na czas wdrożenia usługipierwsze przychody mogą pojawić się dopiero w 2010 r." - powiedziałdziennikarzom członek zarządu Info-TV-FM Jerzy Cegliński.Zaznaczył, że spółka nie nastawia się na sprzedanie swojej ofertywszystkim operatorom telefonii komórkowej, choć technicznie jest wstanie to zrobić. Rozmawia natomiast również z innymi firmamitelekomunikacyjnymi, w tym z operatorami platform cyfrowych orazdostawcami telewizji kablowej.

Spośród platform satelitarnych ofertą telewizji mobilnejzainteresowana jest spółka Canal+ Cyfrowy, operator Cyfry+. DorotaZawadzka, rzecznik prasowa firmy, potwierdziła, że prowadzone sąrozmowy z Info-TV-FM. Potencjalnie rolą operatora detalicznegozainteresowany jest też Cyfrowy Polsat. - Rozważymy to pootrzymaniu oferty współpracy od operatora i zapoznaniu się z jejszczegółami - zaznacza jednak Olga Zomer, rzeczniczka CyfrowegoPolsatu. Ze spółki ITI Neovision, właściciela N, nie otrzymaliśmywczoraj odpowiedzi.

Info-TV-FM poinformowało, że uruchomiło już telewizję mobilną wWarszawie w wersji pilotażowej. Harmonogram rozwoju sieciprzewiduje, że do końca roku usługa będzie dostępna w dziesięciumiastach.

W ofercie spółki znajduje się obecnie 12 programówtelewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN24, TV Puls, MiniMini, ZigZap,TVSilesia, Eska TV, iTV, Tele 5, Edusat Bis oraz Kino Polska) oraz8 radiowych (Tok FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio Oko,Radio Ram, RMF Maxxx Kraków, RMF FM i Radio Zet). Niebawem spółkazamierza rozszerzyć ofertę m.in. o Eurosport, MTV Polska orazkanały Polsatu.

Spółka przedstawiła wyniki badania zrealizowanego przez PwC zktórej wynika, że usługa telewizji mobilnej w Polsce może mieć 200tys. abonentów w 2012 r. a docelowo 1,3 mln. Kuźmicz uznał teszacunki za ostrożne, równocześnie nie chciał poinformować przyjakiej liczbie abonentów usługa będzie rentowania dla Info-TV-FM.Koszt kontentu dla 1 mln użytkowników określono na ok. 30 mlnzł.

Dołącz do dyskusji: Info-TV-FM ruszył z telewizją mobilną, operatorzy komórkowi sąsceptyczni

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl