Polskie Radio wypowiada lokalnym stacjom umowy na serwisy informacyjne

Informacyjna Agencja Radiowa wypowiada lokalnym stacjom umowy na dźwiękowe serwisy informacyjne - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Szukamy oszczędności, a produkcja tych serwisów przekraczała niestety zyski - tłumaczy likwidator Polskiego Radia Paweł Majcher.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Polskie Radio wypowiada lokalnym stacjom umowy na serwisy informacyjne
Siedziba Polskiego Radia, fot. materiały prasowe

Z naszych informacji wynika, że Informacyjna Agencja Radiowa wypowiada umowy na serwisy komercyjne (tzw. dzienniki radiowe) mniejszym podmiotom. - Jak nam przekazano „to decyzja prezesa, podyktowana względami finansowymi”. Dzienniki komercyjne znikną w ciągu kilku tygodni. Osoby je tworzące mają otrzymać inne propozycje zaangażowania - tłumaczy Wirtualnemedia.pl anonimowo jeden z pracowników Polskiego Radia.

I dodaje: „Dziennikarze IAR czytali serwisy informacyjne złożone z depesz i materiałów dźwiękowych z systemu IAR i tak gotowy aktualny dziennik był przesyłany klientom, czyli głównie małym rozgłośniom radiowym z całego kraju, które nie mogą sobie pozwolić na utrzymanie własnego newsroomu. Czyli obok sprzedawania samego dostępu do systemu depesz i dźwięków, było to kolejne źródło dochodu dla IAR”.

IAR rezygnuje z umów na serwisy informacyjne

Skontaktował się z nami także dyrektor Dariusz Mokwa z lokalnej stacji Inne Radio z siedzibą w Głuchołazach. - Jako mała lokalna stacja zawarliśmy z IAR umowę ponad pięć lat temu. 5 sierpnia br. rozesłano pisma z wypowiedzeniem do wszystkich stacji kupujących, nam doręczono 9 sierpnia. W nieoficjalnej rozmowie z zaprzyjaźnioną osobą z IAR dowiedziałem się, że jest "nas" nieco ponad 20 stacji kupujących do dziś serwisy. Nie otrzymaliśmy żadnego wyjaśnienia ani uprzedzenia od Polskiego Radia. Tak więc ponad 20 stacji w kraju musi "na już" szukać dostawcy serwisów - przekazał Mokwa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Poprosiliśmy Polskie Radio o komentarz w tej sprawie. - Szukamy oszczędności, a produkcja tych serwisów przekraczała niestety zyski, jakie czerpaliśmy - tłumaczy Wirtualnemedia.pl likwidator Polskiego Radia Paweł Majcher. 

W grudniu 2023 r. Radio Niepokalanów informowało, że przestało emitować serwisy informacyjne produkowane przez Informacyjną Agencją Radiową. Stacja jednak sama z tego zrezygnowała. - W związku ze zmianami w mediach publicznych, które miały miejsce w środę, 20 grudnia, dbając o rzetelność i bezstronność informacji przekazywanych Państwu na antenie Radia Niepokalanów, rezygnujemy z nadawania serwisu informacyjnego przygotowywanego do tej pory przez funkcjonującą przy Polskim Radiu Informacyjną Agencję Radiową – napisano wtedy na stronie Radia Niepokalanów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]