SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Inicjatywa Polska żąda od spółek skarbu państwa wycofania reklam z „Gazety Polskiej”

Stowarzyszenie Inicjatywa Polska zbiera podpisy pod petycją skierowaną do szefów spółek skarbu państwa, by przestali kupować reklamy w „Gazecie Polskiej”. Dołączenie do tygodnika naklejki „Strefa wolna od LGBT” członkowie organizacji nazywają „haniebną działalnością”.

Naklejka, która zostanie dołączona do "Gazety Polskiej", fot. twitter.com/GPtygodnik Article

Wydawca „Gazety Polskiej” od piątku zapowiada, że do najbliższego numeru dołączy nalepkę z napisem „Strefa wolna od LGBT” - z przekreśloną tęczową flagą.

Na tę akcję zareagował Empik, zapowiadając, że w jego salonach stacjonarnych i sklepie internetowym najbliższe wydanie tygodnika nie będzie dostępne. - Nie ma u nas miejsca na jawną dyskryminację i na treści łamiące prawo. Empik jest strefą pełną tolerancji, każdy jest u nas mile widziany wszystkich traktujemy z szacunkiem - uzasadnia rzecznik prasowy firmy, Monika Marianowicz.

Głos w sprawie „Gazety Polskiej” z naklejką zabrała także niedawno powstała centrala związków zawodowych Związkowa Alternatywa. Przewodniczący związku, Piotr Szumlewicz, napisał w poniedziałek list do prezesa PLL LOT, Rafała Milczarskiego, w kwestii dystrybuowania pisma na pokładach samolotów należących do przewoźnika. - Rozpowszechnianie nalepek z hasłem „strefa wolna od LGBT” w samolotach PLL LOT byłoby skandalicznym wyrazem ksenofobii i z pewnością wiązałoby się to z dyskomfortem wielu pasażerów oraz latających załóg. To również psucie reputacji firmy i zarazem budowanie szkodliwego wizerunku kraju za granicą - czytamy m.in. w liście.

Stowarzyszenie Inicjatywa Polska napisało petycję do prezesów sześciu spółek skarbu państwa: Daniela Obajtka (prezes PKN Orlen), Olgierda Cieślika (Totalizator Sportowy), Zbigniewa Jagiełły (PKO Bank Polski), Piotra Wozniaka (PGNiG), Grzegorza Ksepko (Energa) i Filipa Grzegorczyka (Tauron). To są firmy, które w 2018 roku wydały na reklamy w „Gazecie Polskiej” ponad 8,8 mln zł. Członkowie Inicjatywy żądają, by spółki zrezygnowały z tej reklamowej współpracy „w związku z haniebną działalnością tygodnika”. - Mając na uwadze społeczną odpowiedzialność biznesu - zwracamy się z żądaniem zaprzestania reklamowania się Państwa firm i produktów w wydawnictwach spółki Niezależne Wydawnictwo Polskie. To m.in. ze środków reklamowych finansowane są tak haniebne działania, jak wspomniane wyżej naklejki - czytamy m.in w petycji.

Jednocześnie autorzy listu zapowiadają, że w przypadku niewycofania się z finansowej współpracy, będzie to odczytane jako wspieranie „działań, które stoją w sprzeczności z podstawowymi prawami człowieka, zasadami współżycia społecznego oraz wzajemnego poszanowania praw i wartości.” Inicjatywa Polska na swoim facebookowym profilu zamieściła link do strony z petycją, gdzie każdy może się pod nią podpisać.

 

Zdaniem Tomasza Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskiej”, akcja dołączania nalepek ma być m.in. protestem przeciwko cenzurze wytwarzanej przez ruch LGBT. - Cenzura była typowa dla nazizmu, narzucanie ideologii też. Nikt dzisiaj nie jest bliżej nazizmu, szczególnie w wersji Ernesta Rohma, prekursora partii hitlerowskiej, niż ci którzy prześladują za odrzucenie ideologii LGBT - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Sakiewicz.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” wynosiła 21 881 egz., po spadku w skali roku o 9,2 proc. Wydająca tygodnik spółka Niezależne Wydawnictwo Polskie zanotowała w ub.r. wzrost wpływów sprzedażowych z 15,09 do 18 mln zł oraz wyniku netto z 539,9 tys. zł straty do 311,9 tys. zł zysku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Inicjatywa Polska żąda od spółek skarbu państwa wycofania reklam z „Gazety Polskiej”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Pomimo obrzydzenia inicjatywą Sakiewicza uważam, że takie żądania są bezsensowne, niewykonalne i infantylne.
4 3
odpowiedź
User
A dlaczego?
Wielu Polaków jest zachwyconych inicjatywą Gazety Polskiej. Niezadowolony margines może sobie żądać i tyle ma do gadania.
2 6
odpowiedź
User
YKK
Wielu Polaków jest zachwyconych inicjatywą Gazety Polskiej. Niezadowolony margines może sobie żądać i tyle ma do gadania.


Chyba ci się proporcję pomyliły. Przypominam, że ten marny periodyk sprzedaje się ledwie w kilkuset egzemplarzach.
6 1
odpowiedź
User
Marcin
Basia, masz ochotę na loda? Albo nie, stara już jesteś.
0 0
odpowiedź