InPost przejął w całości brytyjskie spółki. Wielka transakcja za 60 mln funtów

Grupa InPost nabyła pozostałe 70 proc. udziałów Menzies Express i Newstrade za 60,4 milionów funtów brytyjskich. To przejęcie pozwala Grupie InPost w pełni kontrolować proces logistyczny w Wielkiej Brytanii - Naszym długofalowym celem jest zrewolucjonizowanie brytyjskiego rynku e-commerce - zapowiada Rafał Brzoska, prezes InPost.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
InPost przejął w całości brytyjskie spółki. Wielka transakcja za 60 mln funtów
Rafał Brzoska, założyciel i szef InPostu (fot. materiały prasowe)

W ubiegłym roku, Grupa InPost nabyła 30 proc udziału w Menzies za 49,3 mln GBP, z możliwością zakupu pozostałych udziałów w ciągu trzech lat. Tegoroczna transakcja daje InPost pełną kontrolę nad operacjami logistycznymi w Wielkiej Brytanii, umożliwiając firmie przyspieszenie planów rozwoju – w tym usługi B2C dostarczanej na następny dzień do maszyn Paczkomat. - Dzięki temu InPost umacnia swoją pozycję jako wiodącego dostawcy do urządzeń Paczkomat w UK - podkreśliła firma w komunikacie. 

- Przejmując pełną kontrolę nad Menzies Express i Newstrade będziemy jeszcze lepiej przygotowani do zaproponowania klientom i sprzedawcom wyjątkowej oferty pod względem jakości, ceny i wygody. Naszym długofalowym celem jest zrewolucjonizowanie brytyjskiego rynku e-commerce. Razem z Menzies tworzymy zintegrowaną organizację, która pozwoli na zaspokojenie rosnącego popytu konsumentów na dostawy do maszyn Paczkomat w Wielkiej Brytanii – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

- W jednej Grupie łatwiej będzie nam odnosić sukcesy w branży logistycznej przez obsługiwanie rynku B2C w szybszym tempie - szczególnie, gdy coraz więcej brytyjskich konsumentów odkrywa zalety urządzeń Paczkomat Przejęcie pomaga połączyć mocne strony obu organizacji i opiera się na postępach komercyjnych osiągniętych pod kierownictwem CEO Menzies Group – dodał Neil Kuschel, CEO InPost UK.

Menzies jest jedną z wiodących firm logistycznych w Wielkiej Brytanii. Przed transakcją składał się z trzech segmentów: Express, Newstrade i MDS. Transakcja dotyczy dwóch segmentów spółki - Express i Newstrade. Trzeci segment, MDS, odpowiedzialny głównie za transport pełnoładunkowy oraz magazyny został oddzielony od Menzies i pozostaje pod kontrolą Endless LLP – będzie nadal zarządzany przez obecny zespół, a InPost nadal zachowuje w nim 30 proc. udziałów.

Możliwości logistyczne i operacyjne dzięki synergii z Menzies umożliwiły Grupie osiągnięcie w pierwszej połowie 2024 roku 156 proc. wzrostu przesyłek rok do roku w Wielkiej Brytanii. Ponadto, ulepszone usługi Menzies pozwoliły InPost na poprawę kluczowych wskaźników jakości (KPI) - podano w komunikacie. 

InPost ma już ponad 40 tys. Paczkomatów

Grupa InPost na koniec drugiego kwartału 2024 roku dysponowała ponad 73 tys. punktów out-of-home, w tym ponad 40 tysięcy urządzeń Paczkomat i blisko 33 tys. punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100 tys. e-sprzedawców. W 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

W drugim kwartale 2024 roku cała grupa kapitałowa InPost - obejmująca też wiele spółek zagranicznych, m.in. przejętego kilka lat temu francuskiego operatora Mondial Relay - przy wzroście przychodów o 22,5 proc. do 2,6 mld zł zarobiła na czysto 336,6 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]