Instagram: Nasze algorytmy dobierają najlepsze treści dla użytkowników

Treści prezentowane na kontach użytkowników są dobierane starannie przez algorytmy dobrane indywidualnie do każdego internauty - zapewnia Instagram. Szef serwisu wyjaśnia, w jaki sposób funkcjonują mechanizmy platformy i w jaki sposób materiały są wyświetlane konkretnym użytkownikom w określonych sekcjach, takich jak Odkrywaj czy Reels.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram: Nasze algorytmy dobierają najlepsze treści dla użytkowników

Należący do Facebooka serwis Instagram jest miejscem, w którym są zamieszczane głównie treści graficzne, w tym w dużej części zdjęcia wykonane przez profesjonalistów lub amatorów.

Instagram wciąż zyskuje na popularności, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. platforma zanotowała w naszym kraju 9,87 mln odwiedzających i 33,83 proc. zasięgu.

Jak działa Instagram?

Na początku czerwca br. Instagram poinformował, że zmienia sposób prezentowania treści po tym, jak został oskarżony o ograniczanie zasięgu propalestyńskich wiadomości podczas niedawnego konfliktu w Strefie Gazy. Media społecznościowe od tygodni były oskarżane o antyarabskie i antymuzułmańskie uprzedzenia.

Teraz na blogu Instagrama Adam Mosseri, szef serwisu wyjaśnił krótko w jaki sposób funkcjonują algorytmy tej platformy odpowiedzialne za dobór konkretnych treści.

Zgodnie z tymi informacjami algorytmy Instagrama funkcjonują nieco inaczej w zależności od tego, czy użytkownik korzysta z platformy Stories, gdzie poszukiwani są głównie znajomi, czy też z sekcji Odkrywaj lub Reels, które są z kolei obszarem poszukiwania nowych wątków i tematów.

Mosseri wyjaśnia, że na głównym koncie użytkownika treści są wyświetlane na podstawie takich wskaźników jak popularność konkretnego postu, liczba interakcji z nim związanych oraz sposób powiązania odbiorcy z autorem danego wpisu.

Instagram tłumaczy, że w sekcji Odkrywaj (Discover) inny algorytm sugeruje użytkownikowi treści na podstawie jego zachowań w serwisie - obejrzanych, skomentowanych, polubionych lub zapisanych materiałów. Maszyna stara się dobrać treści, które mogą spodobać się użytkownikowi zgodnie z jego preferencjami.

Jak zaznacza Mosseri, jeszcze inaczej funkcjonuje algorytm w wypadku platformy Reels. Tutaj podsuwane są użytkownikowi treści z kont, których na co dzień nie obserwuje. Mechanizmy śledzą następnie zachowania odbiorcy, m.in. to, czy sugerowane materiały wideo zostały obejrzane do końca i czy wywołały z jego strony jakieś reakcje. Na tej podstawie są dobierane kolejne zdjęcia czy filmy.

Instagram podkreśla także, że stara się nauczyć algorytm, by nie przedstawiał on treści graficznych lub filmowych w słabej jakości oraz tych o charakterze ściśle politycznym. Mosseri zapewnia również, że serwis cały czas pracuje nad komunikacją z użytkownikami, których materiały zostały zablokowane w serwisie i wyjaśnienia im, z jakiego powodu  określone treści usunięto.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia