Instagram zmienia limit czasu korzystania z aplikacji. Maksymalnie do trzech godzin

Instagram zmienił limit czasu korzystania z aplikacji, po którym użytkownicy otrzymują powiadomienia o tym, że spędzają w serwisie zbyt dużo czasu. Zamiast na przykład 15 minut internauci otrzymają sztywne opcje, a maksymalny limit ma wynosić nawet 3 godziny. Zabieg ma powstrzymać mniejsze zainteresowanie użytkowników Instagramem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram zmienia limit czasu korzystania z aplikacji. Maksymalnie do trzech godzin

Instagram, należący obecnie dko koncernu Meta zaczął wprowadzać dziennie limity korzystania z aplikacji w 2018 r. Po ustalonym czasie użytkownik jest powiadamiany o tym, że spędził w serwisie wyznaczoną ilość czasu i powinien zrobić przerwę. W założeniach rozwiązanie ma utrzymać internautów w dobrej kondycji psychicznej.

Z kolei niedawno Instagram rozszerzył na użytkowników w Polsce dostępność opcji „Take A Break”. Przypomina ona w odmienny sposób o konieczności zrobienia przez użytkownika przerwy w wypadku zbyt długiego czasu spędzanego w aplikacji. Są w niej także mechanizmy chroniące najmłodszych internautów.

Więcej czasu w aplikacji

Teraz, jak wynika z informacji dostarczonych przez serwis TechCrunch Instagram, po cichu i nieoficjalnie zaczął oferować niektórym użytkownikom wyższe limity korzystania z aplikacji.

Dotąd limity, po których pojawiają się powiadomienia o potrzebie zrobienia przerwy w używaniu Instagrama były krótkie, wynosiły np. 10 lub 15 minut. Jednak w nowej opcji są bardziej zdefiniowane możliwości. Można ustawić termin na poziomie minimum 30 minut, następnie 45 minut, bądź w wysokości od jednej do trzech godzin.

grafika

Koncern Meta nie potwierdził na razie oficjalnie, że zamierza wprowadzić  zmienione ramy czasowe w korzystaniu z Instagrama, nie wiadomo też, kiedy opcja zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom aplikacji. Prawdopodobnie może to nastąpić przy aktualizacji platformy.

Firma nie podała także powodów, dla których zmieniła limity. Jednak według obserwatorów rynku chodzi o większe zaangażowanie internautów w korzystanie z Instagrama wobec faktu, że dynamika przyrostu użytkowników aplikacji ostro hamuje, zaś część z obecnie korzystających z platformy zaczyna tracić nią zainteresowanie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"