Instagram w 2024 roku. Kto najbardziej angażował, a kto miał największy profil?

Reserved pozostaje największym profilem na Instagramie, najszybciej rósł profil Łączy nas piłka, a Suchar Codzienny ponownie został najbardziej angażującym kontem. Najbardziej angażujący post roku został opublikowany przez Red Bull Polska, zaś najwięcej treści opublikowano na profilu OKO.press – wynika z najnowszej analizy Sotrender.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Instagram w 2024 roku. Kto najbardziej angażował, a kto miał największy profil?
nowe funkcje Instagrama, skrin, Adam Mosseri

Z danych Sotrendera, który po raz kolejny podsumował rok na polskim Instagramie, wynika, że w 2024 najbardziej angażującym profilem na platformie był Suchar Codzienny.

Największy wzrost liczby obserwujących odnotował profil Łączy nas piłka, a najbardziej aktywne okazało się konto OKO.press – pojawiło się na nim ponad 7 tysięcy postów. Najbardziej angażujący post roku opublikowany został przez Red Bull Polska.

Reserved na czele największych profili na Instagramie

Reserved pozostaje największym profilem na Instagramie w Polsce, utrzymując w 2024 roku pozycję lidera z ponad 2 milionami obserwujących – jako jedyny w tym gronie. Na drugim miejscu znajduje się Suchar Codzienny, któremu brakuje niespełna 8 tysięcy obserwujących, by również przekroczyć próg 2 milionów. W czołówce doszło do niewielkich zmian. Sinsay awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Fame MMA. W TOP10 zadebiutowały dwa nowe profile: Wiedza Bezużyteczna oraz Repostuj.pl, które zamyka zestawienie z wynikiem ponad 895 tysięcy obserwujących.

Łączy nas piłka najszybciej rosnącym profilem, Suchar Codzienny najbardziej angażuje 

Profil Łączy nas piłka osiągnął największy wzrost obserwujących na Instagramie w 2024 roku, zdobywając ponad 204 tysiące nowych fanów. Na drugim miejscu znalazło się konto Grail Point, które zwiększyło swoją bazę obserwujących o 176 tysięcy, czyli aż o 57%. Trzecie miejsce przypadło Wiedzy Bezużytecznej (wzrost o prawie 170 tysięcy obserwujących) – jedynemu profilowi, który utrzymał swoją pozycję w TOP5 w porównaniu do poprzedniego roku.

Suchar Codzienny po raz kolejny został liderem zaangażowania na Instagramie, osiągając Interactivity Index na poziomie ponad 70 milionów. Choć to o 19 milionów mniej niż w 2023 roku, profil nadal utrzymuje pozycję numer jeden. Na drugie miejsce awansowały Meczyki.pl, a czwarte zdobyło TVP Sport – oba profile rok wcześniej nie znajdowały się nawet w TOP5. Wiedza Bezużyteczna spadła na trzecią pozycję, a konto aplikacji Dropsy straciło podium i zajęło piąte miejsce.

grafika

OKO.press liderem pod względem liczby opublikowanych treści, Red Bull z najbardziej angażującym postem

W 2024 roku najaktywniejsze na Instagramie były ponownie profile mediów informacyjnych i sportowych. Liderem pod względem liczby publikacji pozostało OKO.press, które opublikowało ponad 7 tysięcy postów. W czołówce uplasowały się także Meczyki.pl i Eurosport, a pierwszą piątkę zamknęło konto Platformy Obywatelskiej – jedyny profil spoza kategorii mediów w zestawieniu.

Najbardziej angażującym postem na Instagramie w 2024 roku okazała się publikacja Red Bull Polska, która zachwyciła użytkowników spektakularnym przejazdem Dawida Godźka rowerem po jadącym pociągu. W czołówce znalazły się również posty od profili Maturalni i Opera Narodowa. Maturalni podwójnie zaznaczyli swoją obecność w TOP10 – ich publikacje zajęły miejsce na podium oraz 9. pozycję w zestawieniu.

W rankingu, tak jak na Facebooku, nie zabrakło również miejsca dla organizacji prozwierzęcych – post Dolnośląskiego Inspektoratu Ochrony Zwierząt (DIOZ) uplasował się na 6. miejscu. 

Choć analiza dotyczyła głównie profili marek i mediów, sprawdzono również, jak miniony rok wyglądał w świecie influencerów.  Jednym z ciekawszych odkryć był najlepszy post pod względem liczby polubień. Czerwcowy post latwogang, którym rzekomo pobił rekord liczby polubień na polskim IG (1,2 mln polubień), w całym roku uplasował się dopiero na 32. miejscu zestawienia.

Post z największą liczbą polubień w 2024 roku opublikowała aggie (prawie 4,5 mln polubień), a kolejne dwa miejsca na podium należały do Kamila Szymczaka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"