Instagram znowu testuje ukrywanie lajków. Użytkownicy dostaną większy wybór

Facebook poinformował Wirtualnemedia.pl, że w należącym do niego serwisie Instagram rozpoczął nowy etap testów dotyczący ukrywania liczby lajków na platformie. Tym razem użytkownicy będą mogli zdecydować czy chcą wyświetlać statystyki polubień, czy też nie. - W ramach dalszych testów chcemy pozwolić użytkownikom wybrać najlepszą dla nich opcję - wyjaśnia nam biuro prasowe Facebooka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram znowu testuje ukrywanie lajków. Użytkownicy dostaną większy wybór

Testowanie opcji ukrywania polubień należący do Facebooka Instagram rozpoczął w 2018 r. Rok później rozszerzył zakres tych prób m.in. na Stany Zjednoczone, a także Polskę.

Po pierwszych testach, które miały miejsce w Kanadzie, szef Instagrama Adam Mosseri uzasadniał, że ich celem jest minimalizowanie stresu związanego z publikowaniem treści w internecie, które są poddawane ocenie innych użytkowników, co wiąże się z ciągłą rywalizacją o liczbę lajków. - Chcemy, aby ludzie trochę mniej martwili się o to, jak bardzo lubią się na Instagramie i spędzają trochę więcej czasu na łączeniu się z ludźmi, na których im zależy - mówił wtedy Mosseri.

Większy wybór dla użytkowników

Teraz w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl poinformowano, że Instagram rozpoczyna kolejny test dotyczący ukrywania liczby polubień postów.

Według zapowiedzi tym razem to użytkownicy będą mogli podjąć decyzję, czy chcą widzieć liczbę polubień pod wpisami innych osób, wyłączyć ich wyświetlanie pod swoimi publikacjami lub po prostu pozostawić dotychczasowe ustawienia.Wspomniany test obejmuje tylko Instagram, jednak rozważane jest podobne rozwiązanie dla platformy Facebook. Jak ustaliliśmy obecne próby obejmują także Polskę.

Jak wyjaśnia Facebook decyzja o oddaniu użytkownikom na całym świecie tych rozwiązań do przetestowania jest podyktowana informacjami zwrotnymi otrzymanymi w pierwszym teście.

Część osób stwierdziła, że brak liczby lajków zmniejszył odczuwaną przez nich presję podczas dodawania nowych publikacji, inni jednak nadal chcieli mieć możliwość śledzenia jakie treści są popularne.

- W 2019 r. rozpoczęliśmy test ukrytej liczby polubień postów na małej grupie użytkowników, aby sprawdzić i zrozumieć, czy dzięki temu publikowanie postów na Instagramie będzie wiązało się z mniejszą presją - przypomina Facebook w przesłanym do nas komentarzu. - Część testujących osób stwierdziła, że brak liczby polubień zmniejszył odczuwany przez nich stres, inni jednak wyrazili chęć śledzenia, jakie treści podobają się innym i są popularne. Dlatego w ramach dalszych testów chcemy pozwolić użytkownikom wybrać najlepszą dla nich opcję - czy chcą widzieć liczbę polubień pod postami innych, wyłączyć ich wyświetlanie pod swoimi publikacjami, czy też po prostu pozostawić dotychczasowe ustawienia. Obecnie testujemy tę możliwość tylko na Instagramie, jednak rozważamy podobne rozwiązanie dla platformy Facebook.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali