Interaktywne billboardy Dove walczą z krytykowaniem wyglądu sportsmenek (wideo)

W nowej kampanii marka Dove (należąca do koncernu Unilever) walczy ze zjawiskiem krytykowania sportsmenek w mediach za ich wygląd, a nie sportowe występy i osiągane wyniki. Interaktywne billboardy pokazują przykłady takich komentarzy i wzywają do zmiany medialnej narracji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Interaktywne billboardy Dove walczą z krytykowaniem wyglądu sportsmenek (wideo)

Billboardy pojawiły się na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles oraz Toronto i zostały przygotowane przez agencję Razorfish.

Na tablicach pokazano przykłady medialnych komentarzy w niewybredny sposób odnoszących się do fizycznych cech i wyglądu kobiet uprawiających wyczynowo sport.

Cytaty na billboardach mówią o „dużych sutkach”, „zbyt kręconych włosach”, porównują też sylwetkę jednej z gimnastyczek do strażackiego hydrantu.

Na bilboardach jest też tekst mówiący o tym, że skupiając się na wyglądzie sportsmenek media przestają dostrzegać je same oraz wezwanie do zmiany sposobu medialnej narracji.

 

- Zamiast skoncentrować się na sportowych występach i wynikach osiąganych przez sportsmenki komentatorzy zbyt często poświęcają uwagę wyglądowi i fizycznym cechom tych kobiet - podkreśla w rozmowie z serwisem Adweek Jennifer Bremner, dyrektor marketingu Dove. - Pokazując niektóre z takich niesmacznych komentarzy chcemy skłonić ludzi do dyskusji i reagowania na taką niestosowną narrację, która po prostu krzywdzi obgadywane w komentarzach kobiety.

Do wsparcia kampanii Dove zaproszono Shawn Johnson, amerykańską gimnastyczkę, złotą oraz trzykrotnie srebrną medalistkę olimpijską z Pekinu.

- Wiele razy spotkałam się z ocenianiem w mediach mojego wyglądu, a nie sportowych występów - przyznaje Shawn Johnson. - Dowiadywałam się że jestem zbyt muskularna, mam zbyt dużą masę, jestem za niska albo wyglądam zbyt młodo. To nie było zabawne doświadczenie, bo odbierało mi pewność siebie jako kobiecie i zawodniczce, a wszystkie zasługujemy na to, by być postrzegane przez pryzmat naszej sportowej formy i rezultatów, a nie wyglądu i budowy ciała. Dlatego właśnie kampania Dove jest tak ważna i miejmy nadzieję, że zmieni komentarze pojawiające się w mediach - podsumowała gimnastyczka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]