Interia obchodzi 25. urodziny. Jak zmienił się portal?

Interia we wtorek skończyła 25 lat. Portal powstał jako współwłasność Comarchu i RMF FM, potem należał do Bauera, a dziś jest częścią Grupy Polsat Plus. Z tej okazji Interia pochwaliła się danymi, a jej redaktor naczelny Piotr Witwicki napisał list do czytelników.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Interia obchodzi 25. urodziny. Jak zmienił się portal?
Interia obchodzi 25. urodziny

Spółka Interia została założona w sierpniu 1999 roku przez firmę informatyczną Comarch S.A. oraz stację radiową RMF FM. Początkowo spółka istniała pod nazwą Internet FM. W styczniu 2000 zmieniła nazwą na Interia, a rok później zaczęła być notowana na warszawskiej Giełdzie.

Oficjalny start portalu nastąpił 11 lutego 2000 roku o godzinie 17:31. Początkowo zawierał serwisy: Wiadomości, Biznes i Ekonomia, Motoryzacja, Kobieta, Turystyka oraz Rozrywka. Do tego powstała poczta.interia.pl. Dziś istnieje także m.in. Tygodnik Interia, Interia Sport oraz serwis Zielona Interia.

Interia świętuje urodziny

W styczniu 2008 większość akcji spółki Interia przejęła Grupa Bauer Media Invest GMBH. W lipcu 2020 z kolei spółka dołączyła do Grupy Polsat Plus. Prezesem Interii od stycznia 2011 roku jest Artur Potocki.

Na początku stycznia br. podawaliśmy, że wśród wydawców portalowych na czele od kilku miesięcy jest Grupa Polsat-Interia, przy czym miesiąc do miesiąca liczba jej użytkowników zmalała z 20,81 do 20,72 mln. W konsekwencji zmniejszyła się jej przewaga nad Grupą Ringier Axel Springer Polska (wzrost z 20,53 do 20,63 mln odwiedzających) i Grupą Wirtualna Polska (w górę z 20,5 do 20,59 mln). 

Interia z okazji urodzin podała kilka danych. Przez 25 lat powstało u niej ponad 4,1 mln unikalnych treści, z czego prawie 90 proc. to artykuły dziennikarzy i współpracowników, a reszta to treści multimedialne i relacje “na żywo”. Rekord strony głównej miał miejsce w zeszłym roku, gdy średnia liczba użytkowników przekroczyła 6 mln w skali miesiąca. Rekordowy wynik dzienny domena Interia.pl zanotowała 24 lutego 2022 - w dniu ataku Rosji na Ukrainę - 5,1 mln użytkowników.

Interia chce być ponad polaryzację

Pod koniec grudnia ub. r. wywiadu udzielił nam redaktor naczelny Interii, Piotr Witwicki. - Walka między portalami ma miejsce od lat. Nagle, gdy wygrała Interia, dowiedziałem się, że nie ma ona sensu - wskazywał. Witwicki w artykule opublikowanym z okazji okrągłych urodzin portalu zapewnił zaś, że prowadzone przez niego medium chce dalej dbać o najwyższe wartości dziennikarskie. 

- 25. urodziny Interii to powód zarówno do świętowania, jak i refleksji, jaką rolę będą w najbliższym czasie pełnić media. W Interii nie chcemy pogłębiać polaryzacji. Uważamy, że poziom konfliktu nie unieważnił klasycznych zasad dziennikarstwa, którym chcemy być wierni. Jesteśmy miejscem rozmowy, bo tylko dzięki niej można zrozumieć drugiego człowieka. Pokazujemy, że świat jest bardziej skomplikowany niż partyjne przekazy. Nie obsługujemy żadnego elektoratu. Nasze newsy bywają niewygodne, ale jest to brak komfortu, który ma rozbudzić ciekawość - czytamy w jego liście do czytelników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]