SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Interia.pl: w listopadzie kampania za 5 mln zł

Spółka Interia.pl wykona w tym roku plan finansowy zakładający30-proc. wzrost przychodów i zysku netto, poinformował we wtorekprezes spółki Grzegorz Błażewicz. W przyszłym roku liczy na szybszywzrost i nie wyklucza przejęć.

W III kwartale 2007 Interia.pl osiągnęła przychody w wysokości14 866 tys. zł, co oznacza wzrost o 23,9 proc. w stosunku do IIIkwartału 2006 roku (11 998 tys. zł). Jednak notuje gorsze wyniki. Wtym samym okresie osiągnęła zysk netto w wysokości 817 tys. zł wporównaniu do zysku w III kwartale 2006 r. wynoszącego 1 062 tys.zł.

- III kwartał zawsze jest okresem wakacyjnym, a w wakacjesprzedajemy mniej powierzchni reklamowej. Spadek zysku netto jestrównież wynikiem wzrostu zatrudnienia - powiedział wczoraj GrzegorzBłażewicz, Prezes Interia.pl.

Reklama internetowa w przychodach portalu w III kwartalewyniosła 76,6 proc. 12 proc. stanowiły przychody z eCommerce.Reszta to produkcja witryn i hosting. Poziom zatrudnienia wynosiobecnie 260 osób. - Koszty pracownicze w 2007 roku wzrosły o niemal60 procent - powiedział Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes, DyrektorFinansowy Interia.pl.

Już niedługo Interia rozpocznie dużą kampanie promocyjną. Jejkoszt wyceniono na 5 mln zł. Kampania reklamowa pod hasłem "LasVegas wśród portali" obejmie zasięgiem wszystkie media. Rozpoczniesię 20 listopada. - Moment kulminacyjny planujemy na połowę grudnia- dodaje Błażewicz.

Rozliczenie kosztów kampanii odbędzie się w barterze, w wynikuczego portal nie poniesie większych strat. Kampania reklamowakontynuuje strategię postrzegania portalu, jako największego wPolsce centrum rozrywki internetowej.

Interia ciągle utrzymuje trzecią pozycję za Onetem i WirtualnąPolską. W ostatnim czasie uruchamiała średnio na kwartał 3-4 noweprojekty. Jak podaje, serwisy takie jak Interia360, PolskaLokalna,Pomponik, Zrobie.to, Telewizor.TV, Deccoria.pl, gromadzą już ponad1,6 mln użytkowników. Na dniach ruszyły Muzzo.pl (platforma dopromocji twórców muzycznych), Smaker.pl (społecznościowy serwismiłośników kuchni).

- Do końca roku powstanie nowoczesny serwis pocztowy, wykonany wtechnologii Ajax, który ma mieć niezmiernie prostą nawigację -mówił Prezes.

Zapowiedział też uruchomienie oddzielnego serwisu dla graczy(Gameboard.pl) i modowego, nakierowanego na producentów ubrań.Błażewicz pokazał też własny produkt Interii grę flashową, zprzeznaczeniem na rynek globalny. - Wczoraj ruszyła testowa emisjagry Arthic. Planujemy czerpać z niej przychody z reklamy imikropłatności - mówił.

Arthic to, jak podaje kierownictwo, kolejny po Wiedźminie dużyprojekt w segmencie polskich gier. Internetowa gra Arthic jest grątypu MMOG (Massive Multiplayer Online Games) i umożliwia tworzeniespołeczności oraz czat. Graficznie nie odbiegać będzie od gier nakonsole. Stworzył ją krakowski (tam znajduje się siedziba portalu)zespół specjalistów. Po światowej premierze, zaplanowanej napoczątek 2008 roku, zakładana jest możliwość wypuszczenia jej dokomercyjnego obiegu.

W przyszłym roku Interia.pl planuje poprawić zawartośćmerytoryczną (od informacji po treści multimedialne). Nie wykluczaprzejęć i akwizycji. Zmniejszy tempo wprowadzania nowych produktówdo jednego dużego na kwartał, a skoncentruje się na dopracowywaniutych już obecnych. Nie planuje większych wzrostów zatrudnienia,poza działami sprzedaży reklamy. Dariusz Mazurkiewicz: Kosztyzatrudnienie nie powinny wzrosnąć więcej niż o 10 proc.

Dołącz do dyskusji: Interia.pl: w listopadzie kampania za 5 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl