Internauci ufają tylko programom zabezpieczającym

Około 80 proc. internautów z całego świata chroni swoje komputeryprzez instalowanie odpowiedniego oprogramowania, natomiast mniejniż połowa regularnie zmienia w tym celu hasła lub odwiedza tylkozaufane witryny - wynika z badania przeprowadzonego przez HarrisInteractive na zlecenie firmy Symantec.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

85 proc. dorosłych i 52 proc. nieletnich użytkowników siecideklaruje, że padło ofiarami ataków wirusowych lub hakerskich.

Oprogramowanie zabezpieczające przed zagrożeniami zainstalowałana swoich komputerach zdecydowana większość internautów. Największyodsetek postępujących w ten sposób osób jest wśród dorosłychużytkowników sieci z Niemiec, Brazylii (po 85 proc.) i Australii(84 proc.). Natomiast najmniej zabezpieczających się w ten sposóbinternautów jest w Japonii (61 proc.), mimo że stosunkowo mocnoboją się oni ataków wirusowo-hakerskich - przyznaje się do tego 93proc. wirtualnej społeczności tego kraju. Ogólnie poczuciebezpieczeństwa w sieci deklaruje tylko średnio co dziesiąta osobakorzystająca z niej w każdym ze zbadanych państw.

Mimo że internauci mocno obawiają się ataków na swoje komputery,nie zabezpieczają się przed tymi zagrożeniami w inny sposób niżprzez instalowanie odpowiedniego oprogramowania. Częste zmienianieróżnego rodzaju haseł przeprowadza w tym celu tylko co piątyAmerykanin i Francuz, co czwarty Niemiec, co trzeci Anglik i -niespodziewanie - aż co drugi Brazylijczyk. Internauci z całegoświata dość rzadko również w celach bezpieczeństwa odwiedzająjedynie zaufane witryny - robi to aż 75 proc. użytkowników sieci zBrazylii, ale tylko 32 proc. Niemców.

Ogółem różne rodzaje ataków komputerowych - od spamowych mailido poważnych prób włamań - dosięgły 85 proc. dorosłych i 52 proc.nieletnich internautów.

Badanie preferencji internautów zostało zrealizowane na zleceniefirmy Symantec przez Harris Interactive w ośmiu krajach z pięciukontynentów: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii,Niemczech, Francji, w Brazylii, Chinach i Japonii. Ankiety w formiewywiadów przeprowadzono wśród reprezentatywnych grup dorosłych inieletnich internautów, którzy zadeklarowali, że korzystają z siecidłużej niż godzinę dziennie.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style