SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauci wybrali „sprężynowe” logo Polski, ale to nie jest ostateczne rozstrzygnięcie

W głosowaniu internetowym prawie 200 tys. osób wybrało jeden z trzech znaków graficznych z motywem sprężyny, który miał być nowym logo promocyjnym Polski. Nie jest to jednak przesądzone, bo organizatorzy konkursu planują teraz szerokie konsultacje branżowe. - Nie wybierzemy teraz logotypu ostatecznie, tylko nadal będziemy szukać sposobu na najlepszy sposób komunikowania marki Polska - zapowiada Paweł Tyszkiewicz z SAR.

Na trzy wersje nowego logo promocyjnego w formie czerwonej sprężyny przez dwa miesiące zagłosowało 187,5 tys. osób (przede wszystkim poprzez stronę internetową LogodlaPolski.pl), z czego 96 tys. poparło zwycięski projekt.

Większość głosów (164 tys.) oddano przez dwa tygodnie października, kiedy zaprezentowane projekty były tematem dyskusji społecznej. Pojawiło się wiele krytycznych opinii, także w samej branży marketingowej, a organizatorzy głosowania postanowili przedłużyć je do połowy grudnia.

Projekt ujednolicenia promocyjnej identyfikacji realizują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan i Pracodawcy RP. Organizacje zamówiły projekt takiej identyfikacji w brytyjskiej agencji Saffron Brand Consultans, która przygotowała koncepcję twórczego napięcia odzwierciedlaną przez sprężynę i hasło „Polska. Spring into new”.

- Kampania wywołała bardzo ważną i szeroko zakrojoną debatę publiczną na temat ujednolicenia identyfikacji wizualnej naszego kraju. Projekt spotkał się z licznymi głosami poparcia, ale również krytyki. W opiniach Polaków przeważał pogląd o słuszności przyjęcia idei zawartych w Zasadach Komunikacji marki Polska, z sugestią dalszej pracy nad samą egzekucją w zakresie projektów logotypów - stwierdzają organizatorzy we wpisie podsumowującym głosowanie. - Dlatego dokument ten będzie punktem wyjściowym w dalszym procesie prowadzenia dialogu społecznego oraz procesu informacyjno-edukacyjnego w obszarze brandingu narodowego. Zapraszamy wszystkie środowiska do wyrażania opinii, prowadzenia dyskusji i konsultacji wokół poszukiwania symbolu handlowego dla marki Polska. Wasz wkład będzie nieoceniony w procesie ujednolicenia identyfikacji wizualnej naszego kraju - dodają.

Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, w rozmowie z „Rzeczpospolitą” stwierdził, że z uwagi nie wiele krytycznych opinii organizatorzy nie chcą, żeby wybrany projekt definitywnie przyjęto jako nowe logo promocyjne kraju. Organizacje wolą przeprowadzić dłuższe konsultacje branżowe w tej sprawie. - Nie wybierzemy teraz logotypu ostatecznie, tylko nadal będziemy szukać sposobu na najlepszy sposób komunikowania marki Polska - zapowiedział Tyszkiewicz.

Dołącz do dyskusji: Internauci wybrali „sprężynowe” logo Polski, ale to nie jest ostateczne rozstrzygnięcie

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Frędzel
Los tego logotypu bedzie taki sam jak wszystkich poprzednich : żaden :-) za nastepnych parę lat nowa ekipa ogłosi konkurs na nowe logo i zatrudnia kolejnego Ollinsa:-) Stawiam dolary przeciwko orzechom , że tak będzie. :-) A mój werykt: logo jak logo.
odpowiedź
User
Allegrowicz
Jak wyglądają głosowania przez internet, przekonaliśmy się ostatnio przy działaniach PKW.
Można to robić w konkursach dla danonkowiczów ale nie w sprawach ogólnonarodowych.
Kupić kiki, żaden problem.
odpowiedź
User
dim
Polska nie jest firmą. Jej "logo" to biało-czerwona i orzeł biały. Trzymajmy się tych symboli z szacunkiem i bez udziwnień.
odpowiedź