SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internet negatywnie wpływa na popularność innych mediów

Ilość czasu spędzanego przez internautów w sieci odciska swoje piętno na intensywności korzystania z pozostałych mediów - wynika z globalnego badania Digital Life przygotowanego przez firmę TNS.

Wraz z rozszerzaniem się dostępu do internetu obserwowany jest spadek oglądalności telewizji. W Chinach i Brazylii o 20 pkt. procentowych więcej osób korzysta codziennie z internetu niż codziennie ogląda telewizję.

W Polsce z internetu codziennie korzysta w celach prywatnych niemal 89 proc. internautów, podczas gdy z telewizji nieco ponad 74 proc., co daje różnicę 15 pkt. proc. Jak więc widać, wśród internautów w Polsce telewizja to medium numer dwa. Jeszcze mniejszym zainteresowaniem cieszą się inne tradycyjne media: codziennie radia (tradycyjnego, nie internetowego) słucha 56 proc., a gazety czyta 27 proc. internautów.

Tymczasem w Egipcie, Tajlandii i na Filipinach sytuacja jest odwrotna - infrastruktura sieciowa dopiero zaczyna się rozwijać i to telewizja wciąż cieszy się silną pozycją. Tam internauci znacznie częściej spędzają czas przed telewizorem niż zaglądają do sieci.

W wielu krajach rozwijających się mobilny, szerokopasmowy dostęp do internetu spełnił rolę katalizatora umożliwiającego korzystanie z sieci pomimo braku odpowiedniej infrastruktury internetu stacjonarnego. Średnio 36 proc. respondentów na świecie łączy się z internetem za pośrednictwem urządzeń mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy w Chinach, Singapurze i RPA podobnej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 49, 53 i 68 proc. badanych. Rozwiązanie to jest szczególnie powszechne w Afryce, gdzie internauci z RPA, Nigerii i Kenii częściej łączą się z internetem za pomocą telefonu komórkowego, niż korzystając z komputera.

Powszechność internetu mobilnego w Polsce jest zbliżona do średniej światowej – co najmniej raz w ciągu miesiąca z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych korzysta 37 proc. polskich internautów.

Kraje rozwijające się  to także jedne z najlepszych obszarów do inwestycji w nowe technologie, w tym m.in. w bankowość internetową. Wśród internautów w Chile, którzy dotąd nie korzystali z bankowości internetowej, co piąty (20 proc.) jest zainteresowany dostępem do tego produktu, w Wietnamie – co czwarty (24 proc.), zaś w Nigerii wskaźnik ten sięga 62 proc. Dla porównania globalny wskaźnik wynosi 9 proc.

W Polsce jedynie 4 proc. internautów, którzy dotychczas nie korzystali z e-bankowości, chciałoby jej używać w przyszłości.

Wśród innych usług, które mają szansę odnieść sukces na rynkach rozwijających się, jest telewizja z technologią TimeShift. 27 proc. użytkowników internetu w Polsce chciałoby mieć możliwość oglądania w internecie programów telewizyjnych niezależnie od ramówki stacji, podczas gdy w skali globalnej zainteresowanie tym rozwiązaniem kształtuje się na poziome 22 proc.

W badaniu Digital Life przeprowadzonym przez TNS udział wzięło 72 tys. konsumentów z 60 krajów świata.

Dołącz do dyskusji: Internet negatywnie wpływa na popularność innych mediów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
W internecie obejrzę mecz, którego nie obejrzę w TV, albo film jeszcze zanim trafi do polskich kin, a który grany jest od jakiegoś czasu w kinach w USA. W internecie mogę sobie spokojnie odsłuchać całej płyty czy obejrzeć teledyski danego wykonawcy lub składanki dance-pop bez proszenia o łaskę sprzedawcy. Internet stale się rozwija i rozwijają się także bezpłatne serwisy z bezpłatną ofertą filmową VOD, a telewizje wkrótce będą walczyć wyłącznie o starszych widzów, którzy nie korzystają z internetu.
odpowiedź
User
oro
dlatego tak jest że w telewizji zrobił sie syf jest wiecej reklam niż programu ludzie już maja dosc nie da sie ogladac telewizji reklamy ja zabiły komercia
odpowiedź
User
olo
czy portal moze zamowic analize trendow w reklamach/spotach tivi
jakie trendy sie pojawiaja,jaka jest dynamika,i z czym trendy koreluja
/kreatywnosc firmy-nasladownictwo,plagiat- brak mozgu u tworcy/,
i jak to sie ma do odbioru / skuteczny przekaz,wywolujacy agresje,
wstret do reklam/ i inne.
moze na poczatek okres 2011 r /swiezo w pamieci,he,he/,
odpowiedź