Internet pomocny przed wakacjami

Prawie 88% polskich i 81% czeskich Internautów, planując tegoroczny urlop szukało informacji w Internecie

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tak pokazały najnowsze badania Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia. Najczęściej  Internauci sprawdzali ceny noclegów (w Polsce aż 81%, w Czechach 58%), oraz szukali informacji o  atrakcjach i obiektach turystycznych.

Zarówno Polacy- prawnie 88% jak i Czesi- ponad 80% szukają informacji turystycznych w Internecie. Tak duże zainteresowanie ta formą przekazu informacji dowodzi, że Internet jest nieocenionym źródłem podczas planowania wypoczynku.

Co zaskakujące polscy Internauci- ponad 51%, a jeszcze w większym stopniu czescy ( prawie 58%), nie kierują się określoną zasadą w poszukiwaniu informacji w Internecie. Przeszukują wiele różnych stron - szukają na oślep. Tylko 6% Internautów w Polsce i 8% w Czechach przegląda strony biur podróży. Niewiele większym zainteresowaniem cieszą się strony portali poświęconych turystyce. Znacznie częściej natomiast odwiedzane są "bezpośrednie" strony właścicieli obiektów, co dowodzi, że szukając wypoczynku staramy się ominąć pośredników (Polacy- 52%, Czesi- 58%)

Największe zainteresowanie polskich Internautów (81%), podczas planowania wypoczynku, dotyczy ceny noclegów (czeskich tylko 58%). Natomiast az 74% czeskich użytkowników Internetu interesują informacje o połączeniach i sposobie dojazdu (polscy Inernauci- 72%). Duże zainteresowanie cenami noclegów i biletów (55%) dowodzi, że Polacy planując wyjazd zwracają dużą uwagę na jego cenę.

Jednak to nie jedyne informacje jakie można znaleźć w Internecie. Na stronach właścicieli obiektów, biur podróży często znajdują się wzmianki o regionie (zainteresowanie polskich Internautów- 70%, czeskich 73%), atrakcjach turystycznych, a nawet aktualna prognoza pogody.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska