SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internetowi celebryci przepraszają za promowanie kultu pieniądza

Po krytyce ze strony państwowych mediów kilku popularnych chińskich celebrytów internetowych przeprosiło za promowanie konsumpcjonizmu i kultu pieniądza. W sieci chwalili się m.in. wydawaniem równowartości 5,5 tys. zł na fryzjera i 221,6 tys. zł na garnitur.

Article

Jeden z tych celebrytów, posługujący się pseudonimem Big Logo i znany głównie z filmików przedstawiających go jedzącego w luksusowych restauracjach, przeprosił za publikację „bezmyślnych” nagrań z apartamentów prezydenckich w drogich hotelach – podał hongkoński dziennik „South China Morning Post”.

Inny internauta skrytykowany przez państwowe media, Xiaoyu, dzielił się z użytkownikami swoimi doświadczeniami z luksusowego centrum opieki poporodowej w Szanghaju, które kosztuje 2 mln juanów (1,1 mln zł) za miesiąc. Xiaoyu przeprosił za „przesadnie rozrywkowy” i "wprowadzający w błąd" styl filmiku, który skrytykowały chińskie media.

Big Logo i Xiaoyu publikują na platformie Douyin

Big Logo i Xiaoyu publikują swoje nagrania na platformie Douyin, czyli chińskiej wersji TikToka. Obserwuje ich tam odpowiednio ponad 27 mln i ponad 6 mln użytkowników – podkreśla „SCMP”.

W ubiegłym tygodniu oficjalna chińska agencja prasowa Xinhua zwróciła uwagę na rosnącą popularnością nagrań przedstawiających rozrzutny styl życia bogatych celebrytów internetowych. Oskarżyła ich o „ślepe dążenie do klików i korzyści oraz lekceważenie odpowiedzialności społecznej”.

Xinhua podała przy tym przykłady influencerów, którzy chwalili się płaceniem 10 tys. juanów (5,5 tys. zł) za strzyżenie, 350 tys. juanów (29,3 tys. zł) za łóżko i 400 tys. juanów (221,6 tys. zł) za garnitur. „Zaprzeczają oni powszechnym wartościom gorliwości, gospodarności i ciężkiej pracy” – oceniła.

„Tego rodzaju treści zaważą w długim okresie na wartościach i postawach widzów względem bogactwa, wywierając niekorzystny wpływ, który nie powinien być przeoczony” – skonstatowała chińska agencja.

Po tych komentarzach państwowej agencji platforma Douyin zaczęła wyświetlać użytkownikom poszukującym nagrań Big Logo i Xiaoyu apel o "racjonalną konsumpcję" i "zdrowe podejście" do wydawania pieniędzy. Obaj twórcy usunęli skrytykowane przez Xinhua filmiki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Internetowi celebryci przepraszają za promowanie kultu pieniądza

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tani armani
Tu chodzi o chińskich "influencerów". Nasi polscy nie są tak samokrytyczni. Wielkie loga z nazwą firm i metki to u nich na Instagramie codzienność. :):)
odpowiedź
User
kolis
Tu chodzi o chińskich "influencerów". Nasi polscy nie są tak samokrytyczni. Wielkie loga z nazwą firm i metki to u nich na Instagramie codzienność. :)


Tamci też nie są samokrytyczni. Po prostu boją się tortur jakie czekają ludzi sprzeciwiającym się władzy.
odpowiedź