SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ipsos wprowadza nowe metody do szacowania wielkości sprzedaży

Ipsos wprowadza na rynek polski serię metod badawczych Designor przeznaczoną do prognozowania wielkości sprzedaży produktów nowych i wprowadzanych na rynek ponownie oraz służącą do optymalizacji strategii marketingowych.

W ocenie wyników wykorzystywana jest wielotysięczna baza danych - podano w komunikacie.

Ipsos wprowadza na rynek serię metod badawczych służących do oceny wielkości sprzedaży i doskonalenia strategii marketingowych. Metody te mogą być wykorzystywane na każdym etapie pracy nad nowym produktem a także w trakcie przygotowań do ponownego wejścia produktu na rynek.
Wcześniej Ipsos korzystał z jednej metody z tej serii, Designor STM®, służącej do ewaluacji gotowych konceptów. Obecnie seria została poszerzona: tworzą ją trzy metody badawcze, które można wykorzystywać na różnych etapach pracy nad produktem. Seria Designor® pozwala na przewidywanie wolumenu sprzedaży i wskazuje na jego źródła, opisuje potencjał konceptów oraz ich mocne i słabe strony w otoczeniu konkurencyjnym.

Cztery czynniki sukcesu
W metodach z serii Designor® koncepty oceniane są w oparciu o cztery czynniki wpływające na rynkowy sukces: ich rozpoznawalność (zdolność do stworzenia silnej identyfikacji poprzez komunikację i opakowanie), unikalność (zdolność wyróżnienia się od konkurencji i odpowiedź na dotychczas nie zaspokojone potrzeby), jakość (atrakcyjność dla konsumentów) oraz wartość (związek pomiędzy jakością a ceną w środowisku konkurencyjnym).

Precyzyjne szacowanie wielkości sprzedaży
Same prognozy sprzedaży są bardzo precyzyjne. W metodach Designor® błąd statystyczny szacowania sprzedaży dla nowych produktów wynosi +/-9 proc., dla produktów wprowadzanych ponownie na rynek  +/-4 proc., zaś dla już istniejących +/- 2 proc.

Early Designor® - wiele wstępnych konceptów
Early Designor® to badanie przydatne w początkowym etapie pracy nad produktem, gdy opracowano wiele wstępnych konceptów trzeba się dowiedzieć, który z nich ma największy potencjał. Badanie pozwala na wstępną ocenę wielkości sprzedaży w ciągu dwóch lat po wprowadzeniu produktu na rynek, pokazuje też silne i słabe strony konceptów w odniesieniu do konkurencji.

Designor Concept® - praca nad wybranymi konceptami.
Kolejny z serii, Designor Concept®, jest niezwykle pomocny na bardziej zaawansowanym etapie pracy nad nowym produktem, kiedy najlepsze koncepty są już wybrane i bardziej dopracowane. Designor Concept® umożliwia dokładniejsze prognozy wielkości sprzedaży dla alternatywnych planów marketingowych. Badanie wskazuje najlepszy z konceptów i ocenia go na tle oferty konkurencyjnej. Precyzyjnie mierzy też wpływ ceny na wielkość sprzedaży.

Designor STM® - badanie gotowego konceptu
Realizowany w końcowej fazie pracy nad nowym produktem lub przed ponownym wejściem na rynek Designor STM® pozwala precyzyjnie oszacować wielkość sprzedaży i określić poziom kanibalizacji w ciągu dwóch pierwszych lat. Oceniane są, w kontekście oferty konkurencyjnej, wszystkie elementy marketing mix - produkt, opakowanie, cena i komunikacja. W metodzie tej niezwykle istotne jest odtworzenie rzeczywistej sytuacji zakupu, w której konsument dokonuje wyboru marki.

Międzynarodowe wsparcie
Metody Designor® zostały opracowane przez Ipsos Novaction & Vantis, wydzieloną strukturę Grupy Ipsos, która od ponad trzydziestu lat specjalizuje się w prognozowaniu wielkości sprzedaży produktów i optymalizacji strategii marketingowych. Eksperci z Ipsos Novaction & Vantis zbadali ponad 55 tysięcy istniejących marek i ponad 9 tysięcy marek nowych, w 250 kategoriach. Efektem tej pracy jest wielotysięczna baza danych pozwalająca na odniesienie się do wyników każdego kolejnego badania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ipsos wprowadza nowe metody do szacowania wielkości sprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl