SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Milion widzów debiutu „Iron Majdan” w TVN. „Wynik więcej niż zadowalający”

Pokazany w poniedziałek wieczorem w TVN pierwszy odcinek nowego reality-show „Iron Majdan” oglądało średnio milion widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Jeśli program osiąga ponad 18 proc. udziału w swoim paśmie to jest to wynik więcej niż zadowalający - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.

Małgorzata i Radosław Majdanowie w reality-show "Iron Majdan", fot. TVN Article

W poniedziałek, 5 marca br. po godz. 22.30 TVN pokazał pierwszy odcinek nowego reality-show „Iron Majdan”. Średnia widownia wyniosła milion osób. Przełożyło się to na 11,43 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,31 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Przynajmniej przez 1 minutę produkcję obejrzało 2,21 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,32 mln, a w 16-59 - 1,72 mln).

Dla porównania, średnia oglądalność trzeciego sezonu „Żon Hollywood”, pokazywanego wiosną ub.r. w tym samym paśmie wyniosła 880 tys. widzów. Przełożyło się to na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,82 proc. w grupie 16-59. Oznacza to, że premiera nowego formatu podniósł widownię swojego pasma o 120 tys. osób (w grupie komercyjnej wzrost wyniósł 160 tys. oglądających).

"Wynik więcej niż zadowalający"

Reality-show „Iron Majdan” jest drugim najdroższym programem w historii TVN po „Azja Express”. Stacja nie podaje szczegółów, ale jeden odcinek mógł kosztować nawet milion złotych.

Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN nie chce jednak porównywać „Iron Majdan” do „Azji Express”. - To jest jednak inna skala produkcji i inny budżet. Również pora emisji jest inna, w poniedziałek o 22.30 nie możemy się spodziewać trzech milionów widzów. Natomiast jeśli program osiąga ponad 18 proc. udziału w swoim paśmie to jest to wynik więcej niż zadowalający - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl.

Zdaniem Czai ciężko jednoznacznie stwierdzić, że polski widz lubi oglądać celebrytów podróżujących po świecie. - Dobra oglądalność programu „Azja Express” sugerowałaby, że tak. Na pewno nie szukałbym odpowiedzi w wynikach „Iron Majdan”, bo to nie jest program o podróżach, tylko o relacjach tej pary, postawionej wobec mniej lub bardziej ekstremalnych wyzwań. Przecież nie o to w tym programie chodzi, żeby pokazać widzom inne kraje, tylko zobaczyć jak bez wątpienia kochająca się para radzi sobie w sytuacjach, które mogłyby wystawić ich związek na próbę - komentuje nam zastępca dyrektora programowego TVN. - To nie jest program wyprodukowany dla Travel Channel, chociaż nie wykluczam że powtórki się tam znajdą - dodaje.

„Iron Majdan” to reality-show, które zostało wymyślone specjalnie dla Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana. Oznacza to, że projekt nie jest oparty na licencji.

W każdym z 10 odcinków bohaterowie show lądują na innym mieście m.in. w Las Vegas (USA), Keflavik (Islandia), Bangkok (Tajlandia), Baku (Azerbejdżan), San Luis Obispo (USA), Phnom Penh (Kambodża) i Los Angeles (USA). W każdym odcinku „Iron Majdan” cel podróży bohaterowie poznają w ostatniej chwili, a zadania do wykonania - dopiero po przybyciu na miejsce. Widzowie mogą śledzić wykonywanie misji, a także relacje małżonków w sytuacjach ekstremalnych.

Nowe reality-show jest drugim najdroższym programem w historii TVN po „Azja Express”. Stacja nie podaje szczegółów, ale jeden odcinek mógł kosztować nawet milion złotych. Program na zlecenie TVN produkuje firma Golden Media Polska.

Kolejne premierowe odcinki „Iron Majdan” TVN będzie pokazywać w poniedziałki o 22.30.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Milion widzów debiutu „Iron Majdan” w TVN. „Wynik więcej niż zadowalający”

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
koniec tvn
Dziękujemy już TVN za wszystko - przestaje Was coraz bardziej oglądać (...) poziomem dna nie do określenia dorównaliście produkcjom TV Polsat lub nawet tym co ostatnio pokazaliście jeszcze bardziej pokazaliście że można dokonywać niemożliwego sięgając jeszcze większego dna... Jeszcze bronicie się przed tym wszystkim - niektóre komentarze negatywne sugerują już że to chyba niejako wpływ przejęcia TVN przez amerykanów gdzie głupota w TV coś normalnego... Życzę Wam całkowitego spadku oglądalności za pokazanie takich głupot jakich dawno już nie było i tak słabej historii TV w naszym kraju - "Hipnoza" i reszta nie do określenia głupotą oferta programowa...
83 12
odpowiedź
User
Polak
A co mieli ludzie oglądać w tym czasie, pogrzebowe programy w TVPIS?
28 46
odpowiedź
User
Polones Coupe
Wytłumaczcie mi proszę, jak to jest - wyprodukowanie jednego odcinka serialu na lincencji kosztuje ok. 100 tys. zł. Ogląda go premierowo ok. 750 tys. widzów. Potem jest jeszcze tłuczony w powtórkach, drugich programach itp. Wyprodukowanie jednego odcinka Iron Maidan kosztuje 1 000 tys. zł, ogląda go 1 mln. widzów. Jaki to ma sens biznesowy?
73 4
odpowiedź
User
bbbc
fajnie że są ludzie zawsze zadowoleni jak w TVN! Belle Epoque - jestesmy bardzo zadowoleni, Hipnoza - jesteśmy ogromnie zadowoleni, Iron Majdan , milion widzów najdroższej produkcji - jesteśmy ogromnie zadowoleni. Super !
83 2
odpowiedź
User
Gość
Hahaha!noo😃
37 0
odpowiedź
User
Gość
Coś dla tvnu nie idzie w tym sezonie z premierami 😒ciekawe jak sobie radzi diagnoza2 i agent-gwiazdy z Rychem...
48 2
odpowiedź
User
korba
Nie wiem czy to sukces - w 4+ mieli 1 mln widzów wydając 1 mln zł podczas gdy pierwszy odcinek Zaginionej w TVP2 pewnie za ułamek tej kwoty i bez promocji zgarnął w tym paśmie 900 tys widzów
40 2
odpowiedź
User
iksiński
Co najmniej przez minute program oglądało 2,21 mln widzów. Przy średniej na poziomie miliona oznacza to że więcej niż połowa zrezygnowała szybko z oglądania
57 3
odpowiedź
User
Bruce
run to the hills
run for your life!
6 1
odpowiedź
User
pavv
Koszt na 1 widza wychodzi ok. 1 zł, a przy tak wyśmiewanej Koronie Królów jest to ok. 10 groszu, czuli wychodzi 10 RAZY TANIEJ! Ja bym się tak nie cieszył. 2-gi odcinek ma gwarantowalną oglądalność na poziomie 500-700 tys. Niestety TWN wyprodukowało całą serię i będą teraz musieli patrzeć na porażkę.
40 7
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing