SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

isens dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Na zlecenie Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych S.A. firma isens przygotowała programy edukacyjne dla drugo i trzecioklasistów - "Wesoła szkoła. Bawię się i uczę."

 Programy są uzupełnieniem pakietu podręczników i przeznaczone są do samodzielnej pracy ucznia w domu oraz do nauki w szkole. Oba programy składają się z 10 modułów z zadaniami rozwijającymi i utrwalającymi wiedzę zdobytą podczas zajęć szkolnych. 

W programie dla klasy trzeciej w dziewięciu częściach - dziecku towarzyszy charakterystyczna postać dla danego miejsca (np. leśniczy, marynarz, archeolog) która podpowiada, co należy wykonać w poszczególnych zadaniach. Uczeń ma do wyboru opcję czytania tekstu poleceń przez lektora lub opcję samodzielnego czytania. Ostatni, dziesiąty moduł to podsumowanie wiadomości zawartych na całej płycie. Podsumowanie nie jest zwykłym testem, lecz przyjmuje formę atrakcyjnej gry - podróży dookoła świata. Pytania zawarte w grze podsumowują zakres materiału z poszczególnych dziewięciu modułów. Gra edukacyjna pozwala dziecku przenieść się w różne zakątki świata, gdzie czeka na nie mnóstwo atrakcji, czyli ciekawych zadań. Dodatkową zachętą są prezentacje poszerzające lub systematyzujące wiadomości zawarte w podręczniku.

W programie dla klasy drugiej połączono wszystkie moduły jedną historią przewodnią z zaskakującym finałem. Postacią przewodnią jest Profesor Hieronim Zagadka wraz z papugą Adą, która gada, podpowiada i towarzyszy graczowi w każdym zadaniu. Atrakcyjna grafika, ciekawe zadania i ćwiczenia zachęcają dziecko do przejścia wszystkich krain, by na końcu polecieć w podróż Wehikułem Czasu i spotkać się ze wszystkim postaciami towarzyszącymi w trakcie gry. Program ten może służyć jako doskonała pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, gdyż posiada specjalny moduł dla nauczyciela, w którym to pedagog może sam zadecydować, które zadania chce przećwiczyć podczas zajęć lekcyjnych.

Zabawy inspirujące dziecko do działania, do pokonywania trudności i wykorzystania zdobytej wiedzy w konkretnej sytuacji mają zróżnicowany stopień trudności, począwszy od prostych, poprzez trudniejsze, aż do bardzo trudnych.

Oprócz umiejętności polonistycznych, matematycznych, przyrodniczych czy muzycznych dzieci podczas zabawy doskonalą swoją sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, które są niezbędne w pracy z komputerem. Większość zabaw pomyślana jest tak, aby ćwiczyć posługiwanie się myszą. Są również takie zabawy, które pozwalają na korzystanie z klawiatury. Te sprawności będą na pewno bardzo przydatne i często wykorzystywane, zwłaszcza wtedy, gdy komputer stanie się dla dziecka narzędziem pracy.

Programy instalują się na komputerze i pozwalają na zakładanie profilu gracza, dzięki czemu może jednocześnie korzystać z nich kilkoro dzieci - ma to istotne znaczenie w momencie, kiedy będzie on zainstalowany na szkolnych komputerach. Wyniki każdego gracza są zapisywane - jeżeli treść zadań okaże się zbyt trudna, uczeń może poczekać z kontynuacją ich rozwiązywania do momentu, aż opanuje konieczną wiedzę. Kolorowa, przyjazna grafika, charakterystyczny lektor, efekty dźwiękowe i muzyka dostosowane są do percepcji drugo i trzecioklasistów. Interfejs jest prosty i intuicyjny. Do każdej gry (zadania) można dostać się poprzez graficzne czytelne ikony.

Dołącz do dyskusji: isens dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl